پایگاه خبری پزشکان و قانون | پالنا
وضعیت پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت بهداشت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پدرام پاک آئین گفت: در سال گذشته پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت بهداشت راه اندازی شد، در این سامانه همه خدمات پرکاربرد و شناسه دار نظام سلامت که قابلیت اتصال به پنجره واحد را داشتند یعنی هم بر بستر اینترنت قابل ارائه بودند و هم نیاز به احراز هویت داشتند در پنجره واحد وزارت بهداشت قرار گرفتند.

وی افزود: به این نکته توجه داشته باشید که وزارت بهداشت گرچه یک وزارتخانه است اما وسعت آن نظام سلامت را دارد، یعنی از بهداشت و درمان تا آموزش و اداره ۶۸ دانشگاه علوم پزشکی در کشور تا سازمان غذا و دارو و بخش‌های مربوط به صنعت و تولید کالاهای سلامت محور را در بر می‌گیرد و از لحاظ فراگیری خدمت هم کل جمعیت بیش از ۸۰ میلیون نفر از قبل از تولد تا پس از مرگ در پزشکی قانونی بعضی از خدمات شأن را دریافت می‌کنند که آن هم بسیاری از آموزش‌هایش در وزارت بهداشت صورت گرفته خدمت گیرندگان این وزارتخانه هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: یک وزارتخانه‌ای با این وسعت که در حوزه سلامت الکترونیک رشد ۸۲ درصدی نسخه نویسی ثبت است و ابتدای تشکیل دولت سیزدهم، نسخه نویسی الکترونیک به میزان ۱۰ درصد انجام می‌شد و امروز به ۹۹ درصد رسیده است، در حال حاضر نوبت دهی در مرکز قلب تهران، نوبت دهی اینترنتی اهدای خون و نوبت دهی انستیتو پاستور توسط همین پنجره واحد انجام می‌شود.

به گزارش مهر پاک آئین در پایان اضافه کرد: الان بیش از یک سوم واحدهای ما متصل به پنجره واحد است با توجه به اینکه تعدد و تنوع واحدها و خدمات ما قابل مقایسه با سایر دستگاه‌ها نیست، اما این قول را می‌دهم که ظرف دو ماه آینده ما در حوزه اتصال هم که یک حوزه شکلی و فرآیندی هست بیش از ۹۰ درصد واحدهایمان متصل بشود.

پایان پیام/

لینک کوتاه:

https://www.pezeshkanoghanoon.ir/p/hWct