امروز روابط عمومیها خط مقدم اعتمادسازی در نظام سلامت هستند
مشاور عالی وزیر بهداشت گفت: امروز روابط عمومیها خط مقدم اعتمادسازی در نظام سلامت هستند، عملکرد آنها مستقیماً بر تصویر عمومی وزارت بهداشت و دانشگاهها اثر میگذارد.

به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی جعفریان در اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور و سازمان های تابعه با اشاره به نقش کلیدی روابط عمومیها در مدیریت افکار عمومی گفت: در فضای امروز اطلاعرسانی صرفاً انتقال خبر نیست بلکه یک ابزار راهبردی برای حفظ اعتماد عمومی و صیانت از سرمایه اجتماعی نظام سلامت است.
مشاور عالی وزیر بهداشت با اشاره به تجربه اخیر یکی از دانشگاههای علوم پزشکی در مواجهه با فضاسازی رسانهای پیرامون یک اتفاق مرتبط با وضعیت یک بیمار گفت: این تجربه نشان داد که اگرچه اصل موضوع فاقد خطا یا قصور درمانی بود اما تأخیر در ارائه روایت رسمی و مستند موجب شکلگیری برداشتهای نادرست و واکنشهای رسانهای شد.
وی افزود: در چنین موقعیتهایی روابط عمومیها باید پیشقدم باشند. شفافسازی سریع، دقیق و مستند میتواند از گسترش شایعات جلوگیری کرده و از یک موضوع ساده بحرانی رسانهای نسازد، روابط عمومیها باید فراتر از نقش اجرایی صرف عمل کنند، در دنیای پرسرعت ارتباطات، روایت درست و بهموقع به اندازه خود خدمترسانی اهمیت دارد، ما باید برای افکار عمومی ارزش قائل بوده و به سرعت پاسخ دهیم نه اینکه منتظر بمانیم تا واکنش نشان دهیم.
جعفریان در پایان با قدردانی از عملکرد روابط عمومیها در سراسر کشور خواستار تقویت ساختار، آموزشهای تخصصی، و هماهنگی بیشتر میان واحدهای اطلاعرسانی دانشگاهها شد و تاکید کرد: امروز روابط عمومیها خط مقدم اعتمادسازی در نظام سلامت هستند، عملکرد آنها مستقیماً بر تصویر عمومی وزارت بهداشت و دانشگاهها اثر میگذارد.
پایان پیام/
https://www.pezeshkanoghanoon.ir/p/CO1Y