پایگاه خبری پزشکان و قانون | پالنا
کدام تبلیغات محصولات سلامت جرم است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، به نقل از ایفدانا سعید مهرزادی در خصوص تبلیغات فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی گفت: تبلیغات اغراق‌آمیز و خلاف واقع جرم محسوب می‌شود و مجازات آن مشخص است، با وجود حجم زیاد تبلیغات نادرست در فضای مجازی، برخورد با این موارد را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی افزود: هم رسانه ملی و هم سایر حوزه‌های تبلیغاتی موظف هستند صرفاً بر اساس چارچوب‌های قانونی و آنچه در مجوزهای فرآورده‌های سلامت آمده است تبلیغ کنند و نه یک کلمه بیشتر. دیگر انتظار نداریم تبلیغاتی با ادعاهای غیرعلمی و اغراق‌آمیز در هیچ رسانه‌ای پخش شود و هرگونه تخلف قابل پیگیری قانونی است.

سرپرست دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان غذا و دارو در پایان تاکید کرد: به رغم اینکه ما به برندینگ و تبلیغات در حوزه فرآورده‌های سلامت مبتنی بر اصول قانونی اعتقاد داریم و ضعف برندینگ برخی تولیدکنندگان داخلی را به عنوان یکی از نقاط ضعف این حوزه می‌دانیم، در مقابل گمراه کردن مردم کوتاه نمی‌آییم. 

پایان پیام/

لینک کوتاه:

https://www.pezeshkanoghanoon.ir/p/Z4nl