پایگاه خبری پزشکان و قانون | پالنا
سه محور تحول آموزشی در وزارت بهداشت اعلام شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید جلیل حسینی با بیان اینکه معاونت آموزشی وزارت بهداشت در یک سال گذشته سه راهبرد اصلی را دنبال کرده است گفت: رفع گره‌های آیین‌نامه‌ای و تسهیل فرآیندها، تحقق عدالت آموزشی و حفظ و ارتقای کیفیت، سه محور اصلی فعالیت‌های ما بوده است. تلاش کرده‌ایم هیچ گره بسته‌ای در آیین‌نامه‌ها و مصوبات باقی نماند و عدالت آموزشی در همه سطوح دانشگاهی رعایت شود.

وی با اشاره به اهمیت انگیزه در میان دانشجویان و اعضای هیئت علمی تصریح کرد: یکی از چالش‌های جدی در دانشگاه‌ها کاهش انگیزه است. اساتید باید منبع انرژی و الهام برای دانشجویان باشند و با ایجاد فضای امید، پویایی و نشاط علمی را در دانشگاه‌ها تقویت کنند، المپیادهای علمی فرصتی برای شناسایی نخبگان جوان هستند و باید از این ظرفیت برای ارتقای انگیزه، رشد علمی و توسعه مهارت‌های تفکر و حل مسئله استفاده شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت بر لزوم بازنگری در فرآیندهای المپیادهای علمی و ارتقای شفافیت تأکید کرد و گفت: ارزیابی‌ها باید با معیارهای روشن و دقیق انجام شوند تا شرکت‌کنندگان بتوانند بر اساس شاخص‌های مشخص، مسیر پیشرفت علمی خود را تنظیم کنند.

حسینی به ضرورت حمایت از دانشجویان با شرایط خاص اشاره کرد و گفت: دانشگاه باید محیطی حمایتگر برای تمام دانشجویان باشد، به‌ویژه آن‌هایی که با محدودیت‌های خاص مواجه‌اند. پدران و مادران برخی از این دانشجویان برای حفظ این مرز و بوم از جان خود گذشته‌اند و از جمله مهم‌ترین آنان، دانشجویان خانواده‌های شاهد و ایثارگر هستند. یکی از مسئولیت‌های مهم نظام آموزش عالی، بنده و همه مسئولان آموزشی دانشگاه‌ها و اعضای هیأت علمی، فراهم‌سازی شرایط مناسب برای رشد علمی این گروه است.

وی در پایان اضافه کرد: تمام محصولات و طرح‌های برتر المپیاد باید در دانشگاه‌ها به‌کار گرفته شوند و زمینه تبدیل آن‌ها به محصولات دانش‌بنیان فراهم شود تا این دستاوردها به ارتقای کیفیت آموزش و تولید ثروت علمی برای کشور منجر شود، نتایج تلاش‌های نخبگان المپیادی باید در مسیر توسعه نظام آموزش علوم پزشکی به‌کار گرفته شود. هدف ما ایجاد دانشگاه‌هایی پویا، الهام‌بخش و اثرگذار در آینده آموزش پزشکی کشور است. وبدا

پایان پیام/

لینک کوتاه:

https://www.pezeshkanoghanoon.ir/p/KkFA