سه محور تحول آموزشی در وزارت بهداشت اعلام شد
معاون آموزشی وزارت بهداشت در آیین تقدیر از مدالآوران المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به جایگاه برجسته این دانشگاه در نظام آموزش پزشکی کشور گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با برخورداری از ظرفیتهای علمی و مدیریتی ارزشمند، در حوزه آموزش پزشکی و ارتقای کیفیت آن نقش برجستهای دارد.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید جلیل حسینی با بیان اینکه معاونت آموزشی وزارت بهداشت در یک سال گذشته سه راهبرد اصلی را دنبال کرده است گفت: رفع گرههای آییننامهای و تسهیل فرآیندها، تحقق عدالت آموزشی و حفظ و ارتقای کیفیت، سه محور اصلی فعالیتهای ما بوده است. تلاش کردهایم هیچ گره بستهای در آییننامهها و مصوبات باقی نماند و عدالت آموزشی در همه سطوح دانشگاهی رعایت شود.
وی با اشاره به اهمیت انگیزه در میان دانشجویان و اعضای هیئت علمی تصریح کرد: یکی از چالشهای جدی در دانشگاهها کاهش انگیزه است. اساتید باید منبع انرژی و الهام برای دانشجویان باشند و با ایجاد فضای امید، پویایی و نشاط علمی را در دانشگاهها تقویت کنند، المپیادهای علمی فرصتی برای شناسایی نخبگان جوان هستند و باید از این ظرفیت برای ارتقای انگیزه، رشد علمی و توسعه مهارتهای تفکر و حل مسئله استفاده شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت بر لزوم بازنگری در فرآیندهای المپیادهای علمی و ارتقای شفافیت تأکید کرد و گفت: ارزیابیها باید با معیارهای روشن و دقیق انجام شوند تا شرکتکنندگان بتوانند بر اساس شاخصهای مشخص، مسیر پیشرفت علمی خود را تنظیم کنند.
حسینی به ضرورت حمایت از دانشجویان با شرایط خاص اشاره کرد و گفت: دانشگاه باید محیطی حمایتگر برای تمام دانشجویان باشد، بهویژه آنهایی که با محدودیتهای خاص مواجهاند. پدران و مادران برخی از این دانشجویان برای حفظ این مرز و بوم از جان خود گذشتهاند و از جمله مهمترین آنان، دانشجویان خانوادههای شاهد و ایثارگر هستند. یکی از مسئولیتهای مهم نظام آموزش عالی، بنده و همه مسئولان آموزشی دانشگاهها و اعضای هیأت علمی، فراهمسازی شرایط مناسب برای رشد علمی این گروه است.
وی در پایان اضافه کرد: تمام محصولات و طرحهای برتر المپیاد باید در دانشگاهها بهکار گرفته شوند و زمینه تبدیل آنها به محصولات دانشبنیان فراهم شود تا این دستاوردها به ارتقای کیفیت آموزش و تولید ثروت علمی برای کشور منجر شود، نتایج تلاشهای نخبگان المپیادی باید در مسیر توسعه نظام آموزش علوم پزشکی بهکار گرفته شود. هدف ما ایجاد دانشگاههایی پویا، الهامبخش و اثرگذار در آینده آموزش پزشکی کشور است. وبدا
پایان پیام/
https://www.pezeshkanoghanoon.ir/p/KkFA