پایگاه خبری پزشکان و قانون | پالنا
به زودی جلسه‌ای برای بازنگری تعرفه‌های پزشکی برگزار می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا ظفرقندی در نشستی خبری درباره نصب کارتخوان در مطب پزشکان، گفت: بحث‌ها در این ارتباط واقعی نیست و اکثر پزشکان از کارتخوان استفاده می‌کنند. نظر سازمان نظام پزشکی بر این است که هر اقدامی منجر به تسهیل خدمت به مردم و بیمار شود، از آن استقبال می‌کند.

وی ادامه داد: آنچه که مورد اعتراض است، این است که اگر موضوعی در مجلس مطرح می‌شود، باید برای همه صنوف باشد؛ چرا در مجلس مبحثی را برای یک صنف خاص مطرح می کنند. کارتخوان باید برای همه صنوف باشد.

کارتخوان، ارتباطی با فرار مالیاتی ندارد

وی گفت: از طرفی با تبلیغات سوء بحث کارتخوان را به فرار مالیاتی ربط می‌دهند؛ در حالیکه بر اساس اظهار صریح مسوولین سازمان مالیاتی، کارتخوان ارتباطی با فرار مالیاتی پزشکان ندارد. به هر حال ما از قانون تبعیت می‌کنیم.

تورم در حوزه سلامت ۱.۵ برابر تورم عمومی کشور

وی همچنین درباره تعرفه‌های پزشکی ۹۸، گفت: حسن تعرفه‌های امسال این بود که به موقع از سوی دولت اعلام شد. اما باید توجه کرد که اگر در تعیین تعرفه‌ها همه مباحث اقتصادی دیده نشود، دچار آسیب می‌شویم. بنابراین هزینه‌های واقعی حوزه سلامت باید توسط متخصصین سلامت کشور تعیین شود.

ظفرقندی افزود: در دوره قبلی که بنده رییس سازمان بودم با معاونین وزیر بازرگانی این هزینه‌های واقعی را احصا کردیم. ما برای بحث تعرفه چند مبنا داریم؛ یکی تعیین تعرفه واقعی یا همان هزینه تمام شده خدمات و دوم اینکه در نظر گرفتن حداقل‌ها برای گذر از شرایط سخت امروز و حفظ حداقل کیفیت؛ که در این زمینه برای جزء فنی معادل تورم و برای جزء حرفه‌ای معادل نرخ رشد حقوق و دستمزد باشد. باید توجه کرد که تورم حوزه سلامت ۱.۵ برابر تورم عمومی کشور است. در عین حال ما از عمل به قانون استقبال می‌کنیم.

بازنگری تعرفه‌های پزشکی؛ آری یا خیر؟

ظفرقندی ادامه داد: بحث بازنگری تعرفه‌های پزشکی به شرایط اقتصادی دولت بازمی‌گردد. ما در این زمینه نامه‌ای را برای شورای عالی بیمه نوشتیم. این درخواست بازنگری مورد توجه قرار گرفت و قرار شد در این زمینه جلسه‌ای داشته باشیم. البته قطعا دولت هم مشکل دارد و ما متوجه این مشکلات هستیم، اما چون در این حوزه متولی هستیم، نمی‌خواهیم کیفیت کاهش یابد.

به گزارش ایسنا وی درباره شکایت به دیوان عدالت اداری برای تعرفه‌ها نیز گفت: هر کسی می‌تواند به دیوان عدالت اداری شکایت کند. این شکایت در سنوات قبل هم از سوی سازمان انجام شده اما نتیجه‌ای حاصل نشده است. چند ماه طول می‌کشد تا شکایت در دستور قرار گیرد و مشکلات امسال را حل نمی‌کند.

پایان پیام/

لینک کوتاه:

https://www.pezeshkanoghanoon.ir/p/lbSL