تا کنون بیش از ۱۲۵ میلیون مبتلا به کرونا در جهان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون ۱۰۱ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۷۶۵ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ نیز بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا تاکنون با بیش از ۳۰.۷ میلیون مبتلا و بیش از ۵۵۸ هزار قربانی، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

برزیل نیز با آمار بیش از ۱۲.۲ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در هند هم از ۱۱.۷ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

همچنین پس از ایالات متحده تاکنون کشورهای برزیل، مکزیک، هند، انگلیس و ایتالیا به ترتیب بالاترین آمار قربانیان این بیماری را ثبت کرده اند.

تعداد جانباختگان کووید ۱۹ در انگلیس از ۱۲۶ هزار نفر عبور کرده است و این کشور نیز تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در اروپا داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا هم از ۱۰۶ هزار نفر عبور کرده است و در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم قرار دارد.

همچنین روسیه بیش از ۹۶ هزار، فرانسه بیش از ۹۳ هزار و آلمان نیز بیش از ۷۵ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.

پس از این کشورها، اسپانیا با بیش از ۷۴ هزار، کلمبیا با بیش از ۶۲ هزار، ایران با بیش از ۶۲ هزار، آرژانتین با ۵۴ هزار، آفریقای جنوبی با بیش از ۵۲ هزار، پرو با بیش از ۵۰ هزار و ۶۰۰ و لهستان با بیش از ۵۰ هزار و ۳۰۰ جان‌باخته دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ و میر ناشی از کووید ۱۹ را ثبت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز "5 فروردین ماه ۱۴۰۰ شمسی" به ترتیب به شرح زیر است:

۱_ آمریکا: ۳۰ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۲۹۲ مبتلا، ۵۵۸ هزار و ۴۲۲ قربانی
۲_ برزیل: ۱۲ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۷۹ مبتلا، ۳۰۱ هزار و ۸۷ قربانی

۳_ هند: ۱۱ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۵۳۴ مبتلا، ۱۶۰ هزار و ۷۲۶ قربانی
۴_ روسیه: چهار میلیون و ۴۸۳ هزار و ۴۷۱ مبتلا، ۹۶ هزار و ۲۱۹ قربانی

۵_ فرانسه: چهار میلیون و ۳۷۸ هزار و ۴۴۶ مبتلا، ۹۳ هزار و ۱۸۰ قربانی
۶_ انگلیس: چهار میلیون و ۳۱۲ هزار و ۹۰۸ مبتلا، ۱۲۶ هزار و ۳۸۲ قربانی

۷_ ایتالیا: سه میلیون و ۴۴۰ هزار و ۸۶۲ مبتلا، ۱۰۶ هزار و ۳۳۹ قربانی
۸_ اسپانیا: سه میلیون و ۲۴۱ هزار و ۳۴۵ مبتلا، ۷۴ هزار و ۶۴ قربانی

۹_ ترکیه: سه میلیون و ۹۱ هزار و ۲۸۲ مبتلا، ۳۰ هزار و ۴۶۲ قربانی
۱۰_ آلمان: دو میلیون و ۷۰۹ هزار و ۸۷۲ مبتلا، ۷۵ هزار و ۹۱۱ قربانی

به گزارش ایسنا براساس آمار فوق در حال حاضر ۲۱ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، برزیل و هند- که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای روسیه، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، آلمان، کلمبیا، آرژانتین، مکزیک، لهستان، ایران، اوکراین، آفریقای جنوبی، پرو، جمهوری چک،اندونزی و هلند نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.