واکسن سوم کرونای روسی قابل استفاده برای کودکان و سالمندان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، آیدار ایشمحمدوف روز شنبه در گفت و گو با شبکه اول تلویزیون دولتی روسیه گفت: واکسن کووی واک بر پایه ویروس مرده ساخته شده است، براساس برنامه ریزی ما، تا پایان ماه مارس، ما ۱۰۰ هزار دوز واکسن کووی واک در انبار خواهیم داشت که اجازه برای بکارگیری آن صادر شده است.

واکسیناسیون عمومی با واکسن کووی واک در روسیه از روز دوشنبه آغاز خواهد شد.

رئیس مرکز ویروس شناسی چوماکوف روسیه با بیان اینکه واکسن کووی واک را دو بار با فاصله ۱۴ روز می زنند گفت: بار اول واکسن را می زنند تا پادتن در بدن تولید شود و بار دوم واکسن برای تقویت پادتن زده می شود.

وی در خصوص تزریق واکسن کووی واک به کودکان و سالمندان افزود: کووی واک واکسن ظریفی است و بدون شک می توان آن را در مورد کودکان و افراد بالای سن ۶۰ سال هم بکار گرفت. 

کووی‌واک، واکسن سوم روسی کروناست که توسط مرکز علمی "چوماکوف" آکادمی علوم روسیه ساخته شده است.

تاتیانا گولیکووا معاون نخست وزیر و رئیس ستاد مبارزه با کرونا در روسیه اعلام کرد که واکسن کووی واک "واکسن سوم ضدکرونا در روسیه" از ۲۸ ماه مارس به بازار عرضه می شود و برای واکسیناسیون مورد استفاده قرار می گیرد، در ماه آوریل "ماه آینده میلادی" ۱۲ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی در روسیه برای واکسیناسیون عمومی عرضه خواهد شد.

به گزارش ایرنا اسپوتنیک-وی و اپی واک دو واکسن قبلی روسیه هستند که به طور رسمی ثبت شده اند.

واکسیناسیون عمومی کرونا در روسیه از اواسط دی ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شد و تاکنون روس ها با واکسن اسپوتنیک وی واکسیناسیون را انجام داده اند و بتازگی استفاده از واکسن اپی واک کرونا برای واکسیناسیون مردم در روسیه آغاز شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.