رفع کمبود خون برعهده شبکه ملی خون رسانی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پیمان عشقی با اشاره به آخرین وضعیت ساخت و راه اندازی پالایشگاه پلاسمای خون کشور گفت: ساخت اولین پالایشگاه پلاسمای خون توسط سازمان انتقال خون به بخش خصوصی واگذار شده بود، اما متاسفانه هیچ پیشرفتی در زمینه ساخت و راه اندازی این پالایشگاه دیده نمی‌شود.

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور گفت: زمین ساخت پالایشگاه در دست بخش خصوصی است و قرار بود سازمان خصوصی سازی پالایشگاه پلاسما را حدود یک سال پیش به سازمان انتقال خون تحویل دهد، البته ساخت یک پالایشگاه پلاسمای دیگر به بخش خصوصی واگذار شده بود که افتتاح و راه اندازی شده است. اجرای این پروژه نشان دهنده این است که بخش خصوصی می تواند به خوبی ساخت یک پالایشگاه را در دست بگیرد و این پروژه را به اتمام برساند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان در خصوص وضعیت ذخایر خون کشور افزود: در حال حاضر میزان مراجعه مردم برای اهدای خون به دلیل شیوع بیماری کرونا و ترس نادرست از انتقال آن کمی در کشور کاهش پیدا کرده است و من از اهدا کنندگان در خواست دارم که مشارکت بیشتری در امر اهدای خون سالم داشته باشند، در حال حاضر شبکه خون رسانی ملی وظیفه رفع نیاز استان ها به خون سالم و فرآورده های آن را بر عهده دارد و هر منطقه ای دچار کمبود باشد این شبکه خون مورد نیاز آن را تامین می کند. 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.