میزان اهدای خون در سال ۱۳۹۹ حدود ۵ درصد کاهش داشته است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا مهدی زاده گفت: در سال گذشته میزان اهدای خون در تهران حدود ۵ درصد کاهش داشته است، مردم نگران انتقال بیماری کرونا از طریق اهدای خون نباشند، زیرا تمام مراکز انتقال خون به طور مرتب ضد عفونی می شوند. در تهران بیش از ۱۶۰ بیمارستان و مرکز درمانی مشغول به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مراجعه کنندگان هستند و نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است.

مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: در سال گذشته ۳۵۵ هزار و ۶۵۵ نفر به مراکز انتقال خون پایتخت مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۲۸۸ هزار و ۵۶۲ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند، ۱۳۰ هزار و ۷۰۳ نفر از اهدا کنندگان این سال مستمر بوده اند و طی مدت یاد شده ۹۹ هزار و ۶۷۳ اهدا کننده با سابقه و ۵۷ هزار و ۲۵۵ اهدا کننده بار اولی ثبت شده است، در سال ۹۹ آمار اهدای بانوان به ۱۴ هزار و ۱۱۹ واحد رسیده است.

وی با اشاره به مجموع فراورده و پلاکت و پلاسمای کووید ۱۹ جمع آوری شده افزود: در سال ۹۹ میزان کل اهدای خون و فراورده ۲۹۷ هزار و ۵۴۸ واحد بود و در مجموع ۱۱ هزار و ۸۶۹ واحد پلاکت از ۶ هزار و ۷۵۵ اهدا کننده دریافت شد، طی مدت یاد شده دو هزار و ۸۸۱ اهدا کننده برای اهدای پلاسمای کووید ۱۹ مراجعه کردند که از این تعداد دو هزار و ۲۳۱ واحد پلاسما دریافت شد، با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان از مردم درخواست می کنم مشارکت بیشتری در زمینه امر خداپسندانه اهدای خون با هدف رفع نیاز بیماران به فرآورده های خونی داشته باشند.

به گزارش ایسنا در سال ۹۹ با توجه به همه گیری کرونا آمار مراجعات کمتر شد ولی بانوان از اهدای خون استقبال بیشتری نشان دادند و استان تهران با وجود همه مشکلات تنها با ۵/۳ درصد کاهش اهدا مواجه شد؛ این درحالی است که برخی کشورهای پیشرفته دنیا به دلیل بحران یاد شده بیش از ۵۰ درصد کاهش آمار اهدای خون داشتند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.