ضرورت رعایت عدالت در میان پزشکان نسخه‌نویس
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ایرج خسرونیا در نامه‌ای خطاب به محمدرضا ظفرقندی و سید سجاد رضوی خواستار برقراری عدالت در تعرفه پرداختی میان پزشکانی شد که معاینات بالینی دقیق‌تر می‌کنند با آن دسته از پزشکان که به طور الکترونیکی و مجازی ویزیت کرده و نسخه می‌نویسند.

در متن این نامه آمده است:

با توجه به تعرفه خدمات جامعه پزشکی که اخیراً منتشر شده، تقسیم بندی پزشکان به الکترونیک و غیر الکترونیک و در نظر نگرفتن وقت صرف شده برای معاینه دقیق بیمار و تفاوت زیاد بین حق ویزیت این دو گروه که بعضی از این همکاران با سابقه کم می‌توانند بیش از دو برابر درآمد داشته باشند "با توجه به سرعت کار و مسلط بودن به کامپیوتر" و این اجحاف که معاینه و تجربه و دانش پزشکی را زیر سوال می‌برد، همچنین وارد کردن نسخه در نرم افزار کامپیوتری را به آن ترجیح می‌دهد، باعث دلسردی اساتید و پیشکسوتان جامعه پزشکی نسخه نویس شده و در نتیجه موجب خروج بیشتر این افراد با تجربه از چرخه طبابت می‌شود.

بی شک همکاران را می‌توان به طریق دیگر تشویق کرد و اوضاع آشفته فعلی را بد تر نکرد؛ ویزیت کمتر از چهار دلار خود به تنهایی موجب ناراحتی جامعه پزشکی است. مهر

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.