بروز مشکلات قلبی در یک سوم از کودکان مبتلا به نوع شدید کووید-۱۹
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، متخصصان در یک بررسی دریافتند: نزدیک به یک سوم از کودکان و نوجوانانی که به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ موسوم به MIS-C مبتلا می شوند به نارسایی قلبی یا علائمی مشابه با آن دچار می شوند.

MIS-C یا سندروم التهابی چند سیستمی در کودکان، عارضه نادری ناشی از کروناویروس است که موجب بروز علائم مشابه با نارسایی قلبی در ۳۱ درصد بیماران و افت فشار خون در ۵۱ درصد افراد می شود.

علاوه بر این تقریبا از هر چهار کودک بیمار، یک نفر انباشت مایعات اضافی اطراف قلب را تجربه می کند و در ۱۷ درصد علائم میوکاردیت یا التهاب عضله قلب مشاهده می شود.

کمتر از ۶۰ درصد کودکانی که در نتیجه بیماری کووید-۱۹ به این سندروم مبتلا می شوند به دریافت مراقبت های درمانی در بخش مراقبت های ویژه نیاز پیدا می کنند و کمتر از دو درصد آنان نیز بر اثر این عارضه فوت می کنند.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: تاثیر طولانی مدت این عوارض به طور کامل مشخص نیست اما انجام تحقیقات بیشتر به منظور فهم بهتر عوارض طولانی مدت سندروم التهابی چند سیستمی در کودکان ضروری است.

محققان همچنین تاکید کردند: با انجام تحقیقات می توان علاوه بر شناسایی عوارض بلند مدت بیماری به اطلاعاتی در مورد مدت زمان مورد نیاز برای مراقبت از بیمار پس از ترخیص از بیمارستان دست پیدا کرد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا، کودکان و نوجوانان ۱۸ سال و سنین پایینتر نسبت به بزرگسالان کمتر در معرض ابتلا به بیماری کووید-۱۹، خطر ابتلا به نوع شدید بیماری و مرگ قرار دارند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.