متاسفانه در کنترل کرونا با برنامه پیش نرفته ایم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مجتبی یوسفی با اشاره به علل شلوغ بودن معابر شهری علی رغم اعلام محدودیت های ده روزه گفت: در ابتدا از مردم درخواست می کنم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بیش از این سلامتی خود و عزیزانشان را به خطر نیندازند و با کادر درمانی کشور که نزدیک به یک سال و نیم است به صورت شبانه روزی برای حفظ سلامتی مردم تلاش کرده و حتی شهید داده اند همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: اما نکته ای که در به وجود آمدن وضعیت موجود بسیار حائز اهمیت بوده و حتی منجر به عدم همراهی مردم در رعایت دستورالعمل ها شده است، سوء مدیریت و تصمیمات غیر کارشناسی ستاد ملی مقابله با کرونا است. متاسفانه تصمیمات خلق الساعه این ستاد مشکل آفرین شده است. روز اولی که کرونا در جهان به یک اپیدمی تبدیل شد کسی آشنایی دقیق با راهکار های کنترل این بیماری نداشت. اما امروز با گذشت یکسال و اندی راهکارهای کنترل این بیماری برای همه کشورها مشهود است.

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: در کنار تلاش های وزارت بهداشت برای کنترل این بیماری متاسفانه تصمیمات غیرکارشناسی ستاد؛ صدای وزیر بهداشت را نیز درآورده است. بهترین موقع برای قرنطینه و کنترل این بیماری در تعطیلات نوروز بود اما با بی توجهی به نظرات کارشناسان این فرصت را از دست دادیم. اینها حاکی از تصمیات غلط سیاست گذاران در این حوزه است.

به گزارش ایسنا یوسفی در پایان گفت: حال امروز به سراغ ساده ترین راه یعنی تعطیلی کسبه و صنوف رفته ایم. گروهی از مردم نظیر کسبه، بازاریان و کارگران که درآمد ثابت ندارند، چه کسی قرار است مخارج آن ها را در این وضعیت اقتصادی که قیمت کالاها سربه فلک کشیده است، تامین کند؟ ما نمی توانیم هزینه سوء مدیریت خود را از جیب مردم بپردازیم، کسبه و بازاریان از کجا باید هزینه اجاره، اقساط و مالیات خود را تامین کنند. متاسفانه ما با برنامه حرکت نمی کنیم. اگر با برنامه پیش می رفتیم مردم نیز به ما اعتماد می کردند. اگر در کنار مردم گام برداریم، مردم نیز در کنار ما خواهند بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.