بهبودیافتگان کرونا در برابر عفونت مجدد کاملا ایمن نیستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محققان دانشکده پزشکی Icahn در "مونت سینای" در این مطالعه داده های مربوط به بیش از سه هزار نفر از اعضای سالم نیروی دریایی آمریکا را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. این افراد ۱۸ تا ۲۰ ساله بودند.

آنها دریافتند حدود ۱۰ درصد از افرادی که در این مطالعه شرکت کرده و قبلاً به کووید-۱۹  آلوده شده بودند، مجدداً به این ویروس آلوده شدند.

نویسندگان این مطالعه هشدار دادند که با وجود عفونت قبلی و وجود آنتی بادی ها، انجام واکسیناسیون برای تقویت واکنش ایمنی، جلوگیری از عفونت مجدد و کاهش انتقال ضروری است.

آنها افزودند: جوانان باید در هر زمان ممکن واکسینه شوند. بر اساس این مطالعه مشاهده ای که از ماه مه تا نوامبر سال ۲۰۲۰ انجام شد ، ۱۹ نفر از ۱۸۹ تفنگدار دریایی آلوده به ویروس کرونا، دوباره به این ویروس آلوده شدند.

این میزان با بروز عفونت های جدید در ۵۰ درصد "هزار و ۷۹ مورد از دو هزار و ۲۷۴ مورد" از افراد شرکت کننده در این مطالعه که پیش از این به کووید-۱۹ مبتلا نشده بودند، قابل مقایسه است.

اگرچه این مطالعه روی افراد جوان و بیشتر مردان که از لحاظ وضعیت بدنی متناسب بودند انجام شده است، اما محققان معتقدند خطر ابتلا به عفونت مجدد برای بسیاری از جوانان وجود دارد.

با این وجود، به دلیل شرایط زندگی در یک پایگاه نظامی، این میزان ابتلا به عفونت مجدد برای سایر شرایط صادق نیست.

استوارت سیل فون نویسنده ارشد این مطالعه گفت: لازم به یادآوری است که با وجود عفونت قبلی، جوانان می توانند دوباره به کرونا مبتلا شوند. ایمنی ناشی از عفونت گذشته تضمین نمی شود و واکسیناسیون هایی که محافظت بیشتری ایجاد می کنند، هنوز هم برای افرادی که کرونا داشته اند، لازم است.

به گزارش ایرنا تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه همه‌گیر "pandemic"  به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را "همه‌گیر جهانی" شناسایی و اعلام می‌کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.