کاهش هزینه‌ها و افزایش رضایت بیماران در بیمارستان‌های هوشمند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، افشین زرقی با اشاره به استفاده از فناوری های نوین در ساخت بیمارستان ها گفت: در حال حاضر یکی از پروژه های مهم دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی ساخت و راه اندازی بیمارستان هوشمند است و در راستای اجرای این طرح زیر ساخت های لازم فراهم شده است.

وی افزود: در بیمارستان های هوشمند سرعت روند کارهای مختلف اعم از اقدامات درمانی و اداری افزایش پیدا می کند. به طور کلی در این مراکز درمانی پیشرفته از اینترنت برای انجام امور مختلف استفاده خواهد شد، در بیمارستان های هوشمند از بدو ورود بیمار تا زمان ترخیص به صورت کاملا اینترنتی و با استفاده از فناوری های روز تمام اقدامات لازم انجام خواهد شد.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به شرایط ویژه بیمارستان های هوشمند گفت: در مراکز درمانی هوشمند مستند سازی اطلاعات بیماری، مانیتورینگ بیمار و فعالیت های درمانی افراد بستری شده راحت تر از گذشته انجام می شود. میزان هزینه های مختلف در بیمارستان های هوشمند کاهش پیدا می کند و رضایتمندی مراجعه کنندگان به مراکز درمانی بیشتر خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان زرقی پایان در تاکید کرد: پروژه هایی مانند هوشمند سازی بیمارستان ها از نوع طرح های آینده نگر محسوب می شوند و در صورت کسب موفقیت در تمام مناطق کشور این طرح اجرا خواهد شد. یکی از ویژگی های بیمارستان های هوشمند این است که این نوع مراکز درمانی بیمار محور بوده و فناوری های نوین در حوزه سلامت به کار گرفته می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.