بحران واکسن کرونا با ورود تولیدات داخلی از شهریور ماه برطرف خواهد شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مصطفی قانعی گفت: اولین واکسن ایرانی از اواخر خرداد ماه در دسترس هموطنان قرار می گیرد و به تدریج این روند شتاب می گیرد، مراحل تولید واکسن داخلی کرونا در حال طی شدن است، تاکنون چهار مجموعه مجوز ورود به کارآزمایی بالینی را اخذ کردند و این مجموعه ها با تمام تلاش در حال فعالیت هستند تا محصول امن، موثر و با کیفیت در اختیار هموطنان قرار گیرد.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و وزارت دفاع سه مجموعه داخلی هستند که در حال تولید واکسن کرونا می باشند و مجموعه چهارم کار مشترک ایران و کوبا که توسط انتستیتو پاستور در حال انجام است، امیدواریم تا مهرماه امسال چهار مجموعه دیگر هم مجوز کمیته اخلاق در پژوهش های پزشکی را بگیرند.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص تولید مشترک واکسن کرونا گفت: علاوه بر تولید واکسن‌های داخلی، همکاری مشترک با برخی از کشورها از جمله برای ساخت واکسن انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا قانعی در پایان گفت: تولید واکسن گامالیا با یک شرکت روسی در حال انجام است، واکسن مشترک استرالیا یکی دیگر از کارهای مشترک که در حال مراحل تولید خود است، واکسن کرونا مشترک ایران و کوبا مجوز کمیته اخلاق در پژوهش های پزشکی را دریافت کرده و تا چند روز آینده وارد مرجله سوم کارآزمایی بالینی می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.