تزریق واکسن جانسون و جانسون با برچسب جدید در آمریکا از سر گرفته شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سازمان غذا و داروی آمریکا هفته گذشته پس از گزارش شمار کمی از عوارض لخته شدن خون در گیرندگان واکسن کرونای جانسون اند جانسون، تزریق این واکسن را در سراسر این کشور متوقف کرد. بیش از ۷ میلیون دوز از این واکسن پیش از این در آمریکا تجویز شده است.

با این حال، مقرر شده واکسن‌های جانسون و جانسون از این پس با برچسبی توزیع شود که طی آن نسبت به احتمال بروز نوعی عارضه بسیار نادر لخته شدن خون هشدار داده شده است. 

مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا هم از سرگیری تزریق عمومی جانسون و جانسون را تایید کرده است.

تاکنون از میان حدود ۸ میلیون دریافت‌کننده این واکسن، ۱۵ مورد که با نوع نادر عارضه لخته شدن خون مواجه شده بودند شناسایی شده است.

چند روز پیش هم نهاد ناظر بر دارو در اتحادیه اروپا محدودیت‌ های تزریق عمومی واکسن جانسون و جانسون را لغو کرد.

این نهاد در اتحادیه اروپا چندی پیش به موارد مشابهی که بر اثر دریافت واکسن کرونا آسترازنیکا گزارش شده بود هم رسیدگی کرد، اما در نهایت اعلام کرد مزایای استفاده از این واکسن بسیار فراتر از عوارض جانبی آن از جمله بروز موارد بسیار نادر لخته شدن خون است.

پس از آن که در ابتدا ۶ زن به عنوان کسانی که پس از تزریق واکسن جانسون و جانسون به لخته شدن خون دچار شده بودند شناسایی شدند، نهادهای ناظر بر امور پزشکی و دارویی توانستند ۹ مورد دیگر را هم شناسایی کنند.

از میان این ۱۵ نفر که همگی زن و زیر ۵۰ سال سن دارند تاکنون سه نفر جان باخته‌اند و هفت نفر هم در بیمارستان بستری‌اند.

حدود ۶ نفر از جمع این ۱۵ زن بین ۳۰-۳۹ سال سن دارند. هفت نفر از آنها اضافه وزن و دو نفر دیگر هم فشار خون دارند. مقام‌های مسئول می‌گویند دو زن از این جمع هم قرص ضدبارداری استفاده می‌کردند.

اکنون با تایید نهادهای پزشکی و سلامتی آمریکا، حدود ۱۰ میلیون دوز واکسن جانسون و جانسون که از کارخانه تولیدی آن در هلند به آمریکا ارسال شده بودند، برای تزریق عمومی به نقاط مختلف آمریکا ارسال خواهد شد. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.