خودداری میلیون ها آمریکایی از تزریق دوز دوم واکسن کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها، بیش از پنج میلیون نفر یا نزدیک به هشت درصد از مردم ایالات متحده که اولین دوز از واکسن کروناویروس فایزر یا مدرنا را دریافت کرده اند برای تزریق دوز دوم آن اقدام نکرده اند.

این رقم دو برابر بیش از تعداد افرادی است که در چندین هفته اول از آغاز برنامه واکسیناسیون در سراسر ایالات متحده در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسینه شده اند.

در حالیکه مقامات آمریکایی با این مشکل روبرو هستند که میلیون ها نفر نسبت به واکسیناسیون احتیاط می کنند، مقامات محلی با چالشی دیگر روبرو هستند و آن این است که اطمینان حاصل شود افرادی که واکسن تزریق می کنند به طور کامل این کار را انجام دهند.

دلایل خودداری از تزریق دوز دوم در افراد متفاوت است. در یک مصاحبه انجام شده، برخی از آنان گفته اند که از عوارض جانبی واکسن واهمه دارند که می تواند شامل علائم شبیه به آنفلوآنزا باشد. همچنین برخی از آنان گفته اند که احساس می کنند با تزریق یک دوز، به اندازه کافی در برابر بیماری مصون می شوند.

به گزارش ایسنا به گفته کارشناسان این نگرش ها دور از انتظار نبوده اما مانع دیگری وجود دارد که روند تزریق دوز دوم واکسن را به تاخیر انداخته است. تعدادی از ارائه دهندگان واکسن، تزریق دوز دوم را لغو کرده اند زیرا ذخایر آنها تمام شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.