قیمت مواد مصرفی دندانپزشکی صعود ناباورانه دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهزاد هوشمند درباره شیوه نامه‌های محافظتی دندان‌پزشکان گفت: یکی از ارکان مهم آموزش دندان‌پزشکان کنترل عفونت است، بنابراین می‌توان گفت این قشر در دوران پاندمی کرونا از نظر ارائه خدمات، تمام دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کردند. 

رئیس انجمن پریودنتولوژی ایران گفت: در کمیته تخصصی، تمام پلتفرم‌ها و شیوه نامه‌های لازم اعم از حفاظت شخصی، غربالگری و شناسایی بیماران پرخطر و چگونگی برخورد با آن‌ها، الزامات اجباری و ترجیحی برای مطب‌ها و در کنار آن پروتکل‌های بازگشایی دانشکده‌های دندان پزشکی ترسیم، طراحی و ابلاغ شد، آمار دقیقی از ابتلای دندان پزشکان به کرونا ندارم اما می‌توانم به طور قاطع بگویم که نسبت به دیگر مدافعان سلامت، آمار این قشر بالا نیست دلیل آن همان رعایت اصول کنترل عفونت بوده که از همان اول در دندان پزشکی انجام شده‌ است. 

وی افزود: اگرچه شرایط خاص و منابع محدود است اما توقع داریم که حمایت‌هایی در این بحران صورت بگیرد. تامین تجهیزات پزشکی یکی از مباحث مهم است و امیدواریم وزارت بهداشت و وزارت صمت بتوانند این تجهیزات را با شرایط خاص در اختیار دندان پزشکان قرار دهند، قیمت مواد مصرفی دندانپزشکی صعود ناباورانه دارد که صدمات زیادی به دندان پزشکان و همچنین بیماران می‌زند، تقاضای ما این است که ارز ویژه ای برای تهیه تجهیزات دندانپزشکی تعلق بگیرد تا بخش زیادی از مردم از خدمات دندانپزشکی محروم نشوند.

هوشمند با بیان اینکه تعرفه‌های دندانپزشکی در تمام دنیا جزو خدمات گران است ادامه داد: باید این را بپذیریم درمان همیشه گران است، با این وجود تعرفه‌های دندانپزشکی در ایران در مقایسه با سایر کشورها ارزان است. وقتی شما این تعرفه‌ها را با کشور‌های همسایه مثل ترکیه مقایسه می‌کنید، متوجه ارزان بودن خدمات می‌شوید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رئیس انجمن پریودنتولوژی ایران در پایان اضافه کرد: تعرفه موجود هم برای دندان پزشکان مشکل است و هم برای مردم، در هر صورت باید این بخش مورد حمایت قرار بگیرد. باید گفت تعرفه کنونی واقعی نیست و به دلیل اینکه خدمات دولتی است و باید کمتر باشد، ولی دولت هم دستش باز نیست و نمی‌شود به یکباره تعرفه واقعی گذاشته شود. ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که با ایجاد حمایت همه مردم بتوانند بخشی از خدمات دندان پزشکی را دریافت کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.