کنترل ویروس کروناى هندی و آفریقایی با کاغذ بازی ممکن نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدعلی محسنی بندپی در خصوص بی توجهی مردم به پروتکل‌های بهداشتی گفت: نامشخص بودن رفتار ویروس کرونا در کنار طولانی شدن زمان بیماری٬ دو دلیل بی‌توجهی مردم نسبت به پروتکل‌های بهداشتی است. تمام سختی‌های یکسال گذشته از محدودیت‌های حضور در دورهمی‌ها گرفته تا موضوعات آموزشی و تفریحی همه فشار مضاعفی بر روی دوش خانواده‌ها بوده است٬ بویژه مسائل اقتصادی برای گروه‌هایی که حقوق ثابتی دریافت نمی‌کنند.

وی افزود: قبل از نوروز شرایط کشور در کنترل بیماری در اوضاع مناسبی بود و رنگ بندی بیشتر شهرها در وضعیت آبی قرار داشت. در کنار خستگی مردم و شرایط مناسب شهرها در کنترل بیماری٬ این اجازه را به مسئولان می‌داد تا حدودی وضعیت را به صورت عادی نشان داده و اجازه تردد و مسافرت‌های نوروزی صادر شود تا فرصتی برای تاب آوری مردم باشد. البته این اجازه همواره با کنترل پروتکل‌های بهداشتی توصیه می‌شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: عمده دلیل شروع موج چهارم کرونا٬ مسافرت افراد ناقل کووید۱۹ بود. باید سخت گیری بیشتری برای منع تردد این افراد صورت می‌گرفت. کنترل بیماری کرونا٬ موضوعی چند وجهی است. یعنی از آموزش و پرورش گرفته تا وزارت صنعت ٬ معدن و تجارت  و حتی وزارت کشور همه باید وارد عرصه می‌شدند.

محسنی بندپی تاکید کرد: در حال حاضر ویروس به شکل‌های مختلفی از کشورهای متفاوت جهش یافته و اوج گرفته است. به فرض مثال کرونای انگلیسی، هندی و آفریقا جنوبی. کشتاری که ویروس کرونا در کل جهان داشته است با مرگ و میرهای جنگ‌های جهانی قابل مقایسه نیست. در حال حاضر باید مرزهای کشور از زمینی و هوایی گرفته تا آبی باید به درستی کنترل شود. تاکنون ویروس کرونا رفتار ثابتی از خود نشان نداده است، با توجه به دستور وزیر بهداشت مبنی بر منع ترددها  از کشورهای پاکستان و هندوستان باید هرچه سریع تر اقدامات لازم صورت می‌گرفت تا شاهد نوع جهش یافته کرونای هندی یا آفریقایی در کشور نباشیم. در این خصوص وزارت کشور نقش پررنگی می‌توانست داشته باشد.

​به گزارش خبرگزاری خانه ملت وی در پایان خاطرنشان کرد: ویروس کرونا یک ویروس معمولی و بیماری عادی نیست. همه نهادها و ارگان ها باید برای مبارزه با آن به میدان عمل بیایند. مجلس با نظارت و قدرت بیشتری می‌تواند در جهت کنترل بیماری وارد عمل شود. ویروس کرونا انگلیسی و هندی گرفته تا آفریقایی نیازمند عکس العمل سریع است و گاهی نمی‌توانیم آن را فقط با کاغذ بازی اداری کنترل کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.