ضرورت کنترل ورود غیرقانونی اتباع بیگانه از مرزهای شرقی برای جلوگیری از شیوع ویروس هندی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، همایون سامه یح نجف آبادی با بیان اینکه دولت باید تلاش مناسبی را برای کنترل و مدیریت کرونای هندی داشته باشد گفت: انتظار می‌رود با اتخاذ تدابیر موثر توسط دولت، شاهد تکرار تجربه شیوع کرونای انگلیسی در کشور نباشیم.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده وزارت بهداشت از تجارب به دست آمده برای مبارزه با کرونای هندی افزود: با آزمایش های صورت گرفته خطرناک بودن این ویروس ثابت شده است، این ویروس کادر درمان هند را با مشکل مواجه کرده و این نشانه قدرت بالای انتقال و کشندگی آن است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: امیدواریم وزارت بهداشت بتواند از پس کنترل ویروس برآید و با کنترل عبور و مرور و ورود و خروج مرزها اجازه شیوع آن را ندهد؛ تست کرونا برای مسافران ورودی و کنترل عبور و مرور غیرقانونی از مرزهای شرقی کشور و همچنین مرزهای دریایی باید جدی گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت سامه یح در پایان گفت: اغلب ملوانانی که بر روی کشتی‌ها کار می‌کنند و به کشور تردد دارند هندی هستند و می طلبد دولت کنترل مرزهای دریایی، زمینی و هوایی را برای جلوگیری از شیوع کرونای هندی مورد توجه قرار دهد تا خطر  این ویروس جهش یافته به حداقل برسد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.