ایران جزو رتبه‌های برتر عمل زیبایی در منطقه
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قاون (پالنا)، سید محمد پاک‌مهر در مورد رتبه داری ایران در جراحی‌های زیبایی گفت: جراحی زیبایی و عمل‌های وابسته به آن متنوع است و ایران جزو رتبه‌های نخستین‌ در اعمال اینگونه جراحی‌ها محسوب می‌شود که  این موضوع از دو جهت  قابل بررسی است یکی از جهت توانمندی پزشکان ایرانی در سطح جهانی که گاهی شاهد حضور بیماران خارجی برای جراحی زیبایی و درمان عیوب مادرزادی در داخل کشور هستیم و دیگری از جهت بالا بودن آمار جراحی زیبایی در داخل کشور که متاسفانه شاهد کاهش سن جراحی داخلی در کشور هستیم.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: با توجه به پیشرفت‌های متعددی که در حوزه پزشکی از اهدای سلول‌های بنیادی تا درمان ناباروری شاهد هستیم و برای کشور نه تنها یک افتخار محسوب می‌شود بلکه از جهتی هم برای درمان بیماری‌ها به کشورهای دیگر وابسته نیستم.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از بیماری‌ها در داخل کشور مورد معالجه قرار می‌گیرد و در خصوص جراحی‌های از قبیل زیبایی سوختگی‌هایی ناشی از برق گرفتگی تا آتش سوزی و عیب‌های که با تولد همراه انسان است جزو جراحی‌های زیبایی اما ضروری محسوب می‌شوند؛ امروزه می‌توانیم به واسطه بهترین جراحان داخلی بیماران را مداوا کرده البته با هزینه کمتر نسبت کشورهای دیگر، به جرات می‌توانیم بگوئیم که در حوزه عمل‌های زیبایی جزو رتبه‌های نخستین در منطقه هستیم.

پاک‌مهر گفت: در خصوص عمل‌های زیبایی غیرضروری از لیفت ابرو گرفته تا عمل بینی و پروتز چانه، گونه و…. با هزینه‌های سنگین که آمار آن در کشور بالا و نگران کننده است باید اقداماتی صورت بگیرد متاسفانه امروزه شاهد این جراحی در سنین پایین هستیم، در خصوص عمل‌های زیبایی باید یک چارچوب کلی تعریف کنیم، در حال حاضر سالانه ۲۵ هزار عمل زیبایی در کشور انجام می‌شود که این آمار فقط مربوط به عمل‌های رسمی کشور است بماند آمار عمل‌های غیر رسمی که در مراکز غیر مجاز انجام شده و کسی از آمار دقیق آنها خبر ندارد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: گاهی عمل‌هایی زیبایی غیر ضروری پیامدهای جبران ناپذیری داشته پرونده‌های قضایی در خصوص آنها در مراجع قضایی کم نیستند در برخی از مواقع چون با رضایت متقاضیان صورت می‌گیرد مورد پیگرد قانونی قرار نگرفته، در برخی از مواقع هم به مرگ متقاضیان ختم می شود، برتری ایران در جراحی‌های زیبایی بسیار خوشایند است اما  رتبه داری در عمل‌های غیر ضروری نگران کننده، گاهی عواقب و تبعات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت وی در پایان در پایان خاطرنشان کرد: گستردگی ارتباطات از طریق رسانه‌های متعدد بدون شک آثاری دارد، امروز شاهد کاهش سن عمل زیبایی غیرضروری در کشور هستیم که بیشتر به ضعف فرهنگی باز می‌گردد، فرهنگ‌سازی در جهت بالا رفتن اعتماد به نفس می‌تواند گزینه درستی در جهت کنترل عمل‌های زیبایی در کشور باشد. برای جلوگیری از رشد این گونه عمل‌ها باید ساماندهی فضای مجازی صورت پذیرد و فرهنگ سازی و خودباوری را در کشور بالا ببریم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.