دیابتی‌های دارای بیماری‌های زمینه‌ای باید در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار بگیرند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اسدالله رجب گفت: واکسیناسیون مبتلایان به دیابت و بیماری‌های زمینه‌ای مثل بیماری‌های کلیوی و فشار خون و ... طبق برنامه ریزی‌های وزارت بهداشت، در موعد مقرر انجام خواهد شد.

وی افزود: دیابتی‌هایی که به غیر از دیابت، بیماری‌های زمینه‌ای مثل بیماری کلیوی دارند و دیالیز می‌شوند و یا افرادی که مشکلات قلبی- عروقی دارند، نسبت به دیگران و افرادی که تنها به دیابت مبتلا هستند، باید زودتر واکسن کرونا را دریافت کنند، در حال حاضر، دیابتی‌های مبتلا به بیماری‌های زمینه ای بیشتر از سایرین در بیمارستان‌ها به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند.

رییس انجمن دیابت ایران ادامه داد: دیابتی‌های نوع دو که از کنترل مطلوبی هم برخوردار نیستند و دچار اضافه وزن و بیماری‌های قلبی- عروقی و کلیوی هستند، بیشتر در معرض ابتلا به کووید ۱۹ هستند و باید طبق جدول اولویت بندی گروه‌های دریافت کننده واکسن که توسط وزارت بهداشت، منتشر شده است، در موعد مقرر واکسن را دریافت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رجب در پایان اضافه کرد: طبق آمار ارائه شده توسط وزرات بهداشت، دیابتی‌هایی که به غیر از دیابت به اضافه وزن، بیماری‌های قلبی- عروقی، فشار خون و بیماری‌های کلیوی مبتلا هستند، بیشترین آمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا را داشته اند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.