تسهیل مقررات استفاده از ماسک در افراد واکسینه شده
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا اعلام کرد: آمریکایی‌ های کاملا واکسینه‌ شده می توانند فعالیت های روزانه خود را در بیشتر مکان ها بدون رعایت فاصله اجتماعی و پوشیدن ماسک از سرگیرند.

بر اساس اعلامیه جدید این مرکز، افرادی که واکسن کرونای خود را کامل دریافت کرده اند اکنون می توانند برای غذا خوردن، دیدن یک فیلم و دیدار دوستانه آزادانه بیرون بروند.

با این حال مسئولان بهداشتی در این اعلامیه جدید همچنان خواستار استفاده از ماسک در محیط های بسته شلوغ مانند اتوبوس، هواپیما، بیمارستان، زندان و پناهگاه های بی خانمان شده اند، اما این دستورالعمل می تواند محدودیت ها را برای بازگشایی محل های کار و مدارس کاهش دهد.  

بر اساس این دستورالعمل افرادی که کاملاً واکسینه شده اند، اما دارای نقص ایمنی هستند، ممکن است هنوز بنا به توصیه پزشکان خود نیاز به زدن ماسک داشته باشند.

با این حال این توصیه مقامات بهداشتی آمریکا با دیدگاه بیشتر همه‌گیر شناسان این کشور مغایرت دارد. ۸۰ درصد از همه‌ گیرشناسان در نظرسنجی غیررسمی اخیر روزنامه نیویورک‌تایمز، اعلام کردند که آمریکایی‌ ها باید حداقل یک سال دیگر در مکان‌ های عمومی بسته ماسک بزنند. فقط ۵ درصد از آنها گفته بودند که تا تابستان دیگر نیازی به پوشیدن ماسک در فضاهای بسته نیست. ۸۸ درصد از همه‌گیر شناسان گفتند در تجمعات شلوغ در فضاهای بیرون مانند کنسرت یا اعتراضات، حتی افرادی که کاملا واکسینه شده‌اند، باید ماسک بزنند.

مقامات بهداشت آمریکا قبلا گفته‌ بودند افراد واکسینه‌ شده می‌توانند در فضاهای بسته دور هم جمع شوند و همه‌گیرشناسان نیز عمدتا موافق آن بودند؛ اما براساس دستورالعمل جدید، دیگر پوشیدن ماسک برای افراد کاملا واکسینه‌شده بدون توجه به اندازه‌ گردهمایی و اینکه آیا افراد در فضای بسته یا باز در کنار هم قرار می‌گیرند، ضروری نیست " به‌جز در شرایط خاصی مانند مطب پزشک یا حمل‌ و نقل عمومی ".

همه‌گیرشناسان به‌طورکلی دررابطه‌ با کووید- ۱۹ به‌دلیل آموزش‌ هایی که در زمینه‌ درک خطر و پیشگیری از گسترش بیماری‌ های عفونی می‌بینند، بسیار محتاط هستند.

تقریبا سه‌چهارم از همه گیرشناسان خود را ریسک‌گریز توصیف کردند و احتمالا برخلاف بسیاری از آمریکایی‌ها، در طول سال گذشته توانسته‌ اند از خانه کار کنند. آنها تصدیق کردند که بسیاری از آمریکایی‌ ها نمی‌خواهند پوشیدن ماسک را ادامه دهند و بسیاری از مردم ماسک را رها کرده‌اند.

بسیاری از همه‌ گیرشناسان با تکرار توصیه‌ مرکز کنترل و پیشگیری اعلام کردند در شرایطی که افراد کاملا واکسینه شده باشند، می‌توانند بدون اقدامات احتیاطی دور هم جمع شوند؛ اما مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در این کشور به افراد واکسینه‌ شده اجازه داد در گروه‌ هایی با تعداد نامشخص از افراد واکسینه‌ نشده، ماسک نزنند. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.