هشدار صلیب سرخ جهانی به افزایش ابتلا به ویروس کرونا در آسیا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، این سازمان بین المللی در ادامه اعلام کرد: با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و پرشدن ظرفیت بیمارستان ها احتمال فروپاشی نظام بهداشتی برخی از کشورهای آسیایی وجود دارد.

"الکساندر متیو " رئیس بخش آسیا و اقیانوسیه صلیب سرخ در مصاحبه ای با روزنامه کانادایی "برنابای نو" گفت: اکنون زمان همبستگی جهانی برای کمک های منطقه ای با تجهیزات پزشکی و دسترسی به واکسن است. برای کنترل این همه گیری به همکاری  بیشتر در سطح  جهانی در مناطق پرخطر  نیاز است. 

در این گزارش به آخرین وضعیت بیماری کرونا در شماری از کشورهای آسیایی اشاره شده است.

هند

بر پایه گزارش پایگاه خبری "وان ایندیا " هند در میان کشورهای آسیایی با موج دوم  مرگبارتر ویروس کرونا روبرو شده است.
این در حالی است که وزارت بهداشت هند روز شنبه از ابتلای ۳۲۶ هزار و ۸۹ نفر و بیش از ۳ هزار و ۸۹۰ مرگ بر اثر ویروس کرونا خبر داده است.

بدین ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس در هند به ۲۴ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۹۰۷ نفر رسید و در کل ۲۶۶ هزار و ۲۰۷ نفر تا کنون جان خود را از دست دادند. 

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اعلام کرد شرایط در بسیاری از ایالات هند بسیار نگران کننده است و شمار مبتلایان، مرگ و میر و  تعداد افراد بستری در بیمارستان ها به شدت افزایش یافته است. 

تدروس آدهانوم دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد: این سازمان به بحران کنونی در هند با ارسال هزاران کپسول اکسیژن، ماسک، تجهیزات پزشکی پاسخ داده است. 

پاکستان

براساس گزارش روزنامه پاکستانی "دیلی تایمز " در شبانه روز گذشته ۱۵۳۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شد و ۸۳ نفر نیز جان باختند، بیشترین شمار قربانیان ویروس کرونا در ایالت "پنجاب" گزارش شده است.

این در حالی است که بانک جهانی  ۱۵۳ میلیون دلار کمک مالی برای  مقابله با این ویروس  و خرید واکسن در اختیار پاکستان قرار داده است.،سومین موج کرونا در پاکستان که از ماه مارس ۲۰۲۱ آغاز شده است جان میلیون ها نفر را به خطر انداخته است. 

تایوان 

براساس گزارش روزنامه "استریت تایمز" سنگاپور، در تایوان که تاکنون یکی از بهترین کشورها در مهار همه گیری ویروس کرونا بوده است از روز شنبه در پی گزارش ۱۸۰ مورد جدید ابتلا مقررات سخت گیرانه محدودیت ها به مدت دو هفته اعمال خواهد شد و برای نخستین بار استفاده از ماسک در مکان های عمومی اجباری می شود. 

جزیره فیجی

بنا به گزارش رسانه خبری "فیجی لایو " در پی افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور، استرالیا ۱۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا برای مقابله با ویروس کرونا به این کشور ارسال کرد. 

این در حالی است که هفته گذشته ۲۵ مورد جدید ابتلا در جزیره کوچک فیجی ثبت شده است و به دنبال آن شهر "سووا " پایتخت فیجی از دیروز تا چهارشنبه  قرنطینه می شود. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.