تولید با کیفیت، ارزش پول ملی را افزایش می دهد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا شانه ساز در نشست وبیناری با نمایندگانی از تشکل های تولیدی و بازرگانی با اشاره به شعار سال و توجه مقام معظم رهبری به مقوله اقتصاد در چند سال اخیر گفت: توجه به حوزه اقتصادی در مقطع کنونی می تواند اثرات مثبتی در بعد ملی و نیز در بعد بین المللی داشته باشد. انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، نشان از درایت ایشان دارد و با توجه به اینکه دشمن، بر بحث معیشت مردم و مسائل اقتصادی متمرکز شده، لازم است تصمیماتی متناسب با آن اتخاذ شود.

وی افزود: سربازان خط مقدم این جنگ اقتصادی که به عنوان تولیدکننده فعالیت می کنند، باید به موقع تجهیز و پشتیبانی شده تا بتوانند نقشه دشمن را خنثی کنند، در غیر این صورت توان خودشان را در این عرصه از دست می‌دهند و به مرور زمان دلسرد شده و تولید را رها می‌کنند، توجه به مقوله تولید مسئله ای زیربنایی است، در صورتی که تولید داخلی و درآمد ناخالص ملی را افزایش دهیم، مشکلات عمده کشور در حوزه اقتصاد حل خواهد شد؛ زیرا مهمترین مولفه ای که می تواند ارزش پول ملی را افزایش دهد، توجه واقعی به بخش تولید ملی، افزایش کیفیت آن و قابلیت صادرات و خروج رسمی کالاها از مرزهای جغرافیایی کشورمان است.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: ارزش پول ملی شاخصی بنیادین و بسیار مهم در حوزه اقتصاد است، از طریق تولید، می توان ارزش پول ملی را بالا برد، یکی از چالش‌های جدی کشور بحث اشتغال است، رشد تولید ملی یکی از کارهایی است که در راستای حل معضلات اقتصادی و توسعه اشتغال کشور اعم از اشتغال مستقیم و غیر مستقیم موثر خواهد بود. اشتغال غیرمستقیم در خدماتی که به واسطه تولید ایجاد می شود، گاهی چند برابر اشتغال مستقیم در تولید است و به عنوان بخش مهمی از اشتغال غیر مستقیم به حساب می آید. گاهی با افتتاح هر مجموعه تولیدی، ۵۰۰ الی ۶۰۰ نفر مستقیما مشغول به کار می شوند ولی بابت خدمات ناشی از آن، دو تا سه برابر نیروی انسانی جهت پشتیبانی تولید به کار گرفته شده و اشتغال برای آنها ایجاد می شود.

به گزارش ایسنا شانه ساز در پایان بحث بیکاری و لزوم اشتغالزایی بیشتر را از مباحث مهم کشور برشمرد و گفت: با حذف موانع و انجام پشتیبانی های لازم و به هنگام در حوزه تولید می توان این مشکل را حل و فصل کرد، با کاهش هزینه سربار تولید و ایجاد بازارهای رقابتی می توان "Feasibility" را افزایش داد، زیرا در بسیاری از موارد، هزینه سربار تولید ثابت است و در تیراژ پایین تر تولید، هزینه و قیمت محصول را افزایش می دهد، در حالی که با افزایش تولید، این مقدار در هزینه های ثابت سرشکن شده و در نتیجه محصول نهایی با قیمت کمتری به مصرف کننده ارائه می شود. بنابراین برای دسترسی بیشتر مصرف کنندگان داخلی و دستیابی به بازارهای همسایه و منطقه اعم از کشورهای شمالی، غربی و شرقی و حتی کشورهای جنوبی حوزه خلیج فارس باید بتوانیم تیراژ تولید را بالا بریم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.