قرار بود داروهای ضد ویروسی در داروخانه‌های بخش خصوصی هم توزیع شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید علی فاطمی به روند توزیع داروهای ضد ویروسی در کشور اشاره کرد و گفت: قرار بود این داروها در سطح داروخانه‌های بخش خصوصی هم توزیع شود که وزارت بهداشت بد عهدی کرد و فقط در سطح داروخانه‌های دولتی و بیمارستانی عرضه می‌شود، در رفتار وزارت بهداشت تناقض وجود دارد، متأسفانه این داروها در بازار ناصر خسرو وجود دارد.

وی در واکنش به فروش واکسن کرونا در بازار قاچاق افزود: شنیده شده که برخی از برندها در بازار ناصر خسرو وجود دارد، اما واقعیت این است که نمی‌شود به سلامت این واکسن‌ها اعتماد کرد، نگهداری واکسن‌ها در زنجیره سرد که ۲ تا ۸ درجه است ضروری است، واکسن را نمی‌توان داخل جیب گذاشت و فروخت. بنابراین، نمی‌توان به این واکسن‌ها که در ناصرخسرو فروخته می‌شود، اعتماد کرد.

به گزارش مهر نایب رئیس انجمن داروسازان ایران در پایان به روند واکسیناسیون در کشور اشاره کرد و گفت: اگر جمعیتی بالغ بر ۵۵ تا ۶۰ میلیون نفر واکسینه شوند، می‌توان امیدوار بود که بیماری کرونا در کشور کنترل شود، اگر ۷۰ درصد جمعیت کشور واکسینه شوند، موارد ابتلاء و مرگ و میر در حد قابل قبولی کاهش خواهد یافت و ایمنی جمعی فراهم می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.