افرادی که واکسن کرونا دریافت می‌کنند ناقل نیستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پیام طبرسی در خصوص احتمال ناقل بودن افرادی که واکسینه می‌شوند گفت: افرادی که واکسن کرونا دریافت می‌کنند، ناقل نیستند و امکان دارد از فاصله‌ی تزریق دوز اول تا دوز بعدی به ویروس کرونا مبتلا شوند، پس بنابراین افرادی که واکسن کرونا دریافت می‌کنند، برای کسی باعث ایجاد خطر نخواهد بود.

وی افزود: واکسن‌های کرونا با انواع مختلفی که دارد باعث ناقل شدن فرد واکسینه شده نخواهند بود و حتی برای خودشان هم باعث خطر نیستند، چون افراد هر واکسنی که تزریق کنند، واکسن کرونا یا آنفلوآنزا، ممکن است کمی بدن درد و تب به همراه داشته باشد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: پس بنابراین وجود چنین علائمی ربطی به کرونا ندارد، اما توجه کنید ممکن است کسی که واکسن زده به ویروس کرونا مبتلا شود، چون تا زمانی که واکسن به شکل کامل اثرش را بگذارد، کمی طول می‌کشد.

به گزارش ایلنا طبرسی در پایان در مورد وضعیت کرونا در تابستان گفت: واکسن‌هایی که تزریق می‌کنیم آنقدر نیست که پوشش کافی ایجاد کند، ولی اگر رعایت‌ها صورت نگیرد، ما وارد موج بعدی می‌شویم و در حقیقت اگر همان اتفاقات عید تکرار شود، وارد موج پنجم خواهیم شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.