۸ تا ۱۰ درصد زنان جهان درگیر بیماری اندومتریوز هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی صادقی تبار در نشست تخصصی بررسی دستاوردهای نخستین و تنها کلینیک فوق تخصصی اندومتریوز ایران گفت: پژوهشگاه ابن سینا و مرکز درمان ناباروری ابن سینا، در کنار ارائه خدمات درمانی، نگاه آینده نگر برای رفع چالش های کشور دارد و ارائه خدماتی در مرز دانش از جمله در حوزه اندومتریوز، سلول درمانی، درمان های جایگزین، همواره مدنظر مدیران و متخصصان این مجموعه بوده است.

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا جهاد دانشگاهی گفت: بزرگانی که با اندیشه های بلند، ضرورت تشکیل نخستین کلینیک اندومتریوز کشور را تشخیص داده و با همت آنها این کلینیک شکل گرفت تا بتوانیم مرجع مهمی برای ارائه خدمات در این حوزه در سطح کشور باشیم، یک دهه از زمان تأسیس کلینیک اندومتریوز در مرکز درمان ناباروری ابن سینا می گذرد و تلاش کرده ایم علاوه بر درمان بیماران، این دانش چندتخصصی را در بین سایر مراکز درمان ناباروری در سطح کشور، به ویژه در مراکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی توسعه دهیم که کمک بزرگی به زوج های نابارور و صیانت از بحث مهم جمعیت کشور محسوب می شود.

وی افزود: تخصص های مختلف در قالب یک کار گروهی و منسجم در کلینیک اندومتریوز، خدمات تشخیصی و درمانی را به بیماران ارائه می کنند. برنامه ریزی درست در کنار کار گروهی خوب با بهره گیری از متخصصان مجرب باعث شده است که طی سه سال متوالی، رتبه بندی خوبی در زمینه درمان اندومتریوز در سطح جهانی کسب کنیم، امیدواریم بتوانیم منشأ خدمات خوبی برای مردم کشور و همینطور منطقه باشیم. بحث اندومتریوز یکی از موضوعات مغفول مانده در سطح منطقه است و تدابیر درمانی خوبی در این زمینه وجود ندارد. این توانایی در کلینیک اندومتریوز مرکز درمان ناباروری ابن سینا وجود دارد تا این دانش و تخصص را در سطح کشور و منطقه توسعه دهیم.

در ادامه خدیجه شادجو مدیر کلینیک اندومتریوز مرکز درمان ناباروری ابن سینا گفت: بهترین و استانداردترین شکل درمان بیماری اندومتریوز، انجام کار گروهی با حضور متخصصان رشته های مختلف است، اندومتریوز، بیماری مزمن و خوش خیم، اما در عین حال آزاردهنده است و تشخیص دیرهنگام این بیماری، مشکلات زیادی برای بیمار ایجاد خواهد کرد، تعداد بالای بیماران مبتلا به اندومتریوز که به مرکز درمان ناباروری ابن سینا مراجعه می کردند و احساس تکلیف از سوی متخصصان مجموعه برای کمک به تشخیص و درمان سریع تر بیماران، زمینه ساز شکل گیری کلینیک اندومتریوز در سال 1390 شد.

به گزارش ایسنا وی در پایان تاکید کرد: بعد از مطالعه های وسیع در این زمینه، کلینیک اندومتریوز تشکیل شد و در گام بعدی، پرونده های بالینی بیماران مراجعه کنندگان به مرکز درمان ناباروری ابن سینا جهاد دانشگاهی تشکیل شد تا روش های تشخیصی و درمانی مناسب برای بیماران انتخاب شود، به این نتیجه رسیدیم که بهترین و استانداردترین شکل درمان، انجام کار گروهی با حضور متخصصان رشته های مختلف است. با گذشت یک دهه از فعالیت این کلینیک، موفقیت های زیادی حاصل شده است و علاوه بر کمک به بیماران، تلاش کرده ایم دانش در این حوزه را در سطح کشور توسعه دهیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.