حدود ۵.۵ میلیون دُز واکسن در سطح کشور توزیع کردیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا رئیسی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در جلسه امروز مباحث مهمی داشتیم و مروری بر وضعیت روند بیماری در کشور داشتیم‌. خوشبختانه همانطور که نمودارها نشان می‌دهد اکثر استان‌ها روند نزولی را طی می‌کنند و این خبر خوبی است اما در ۳ استان باید دقت بیشتری کنیم؛ بویژه استان‌های جنوبی و استان‌های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مراقبت بیشتر میخواهند.

وی افزود: بویژه اینکه نگران گسترش سوش ویروس هندی و آفریقایی در آنجا "استانهای بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان" هستیم و اگر پروتکل‌ها درست رعایت نشود ممکن است مانند خوزستان که ابتدا سوش انگلیسی در آنجا شایع شد و سپس به همه جا رسید این روند در این ۳ استان‌ هم تکرار شود. در حال حاضر روند در آن ۳ استان تقریبا در حال کنترل است و مابقی استان‌ها روند نزولی خوبی طی می‌کنند که امیدوارم ادامه دار باشد، معمولا بعد از ماه رمضان برخی جشن‌ها و عروسی ها بیشتر می‌شود و نیاز به دقت بیشتر است، از طرفی گرم شدن هوا و روشن کردن کولرها بویژه در مناطق گرمسیر بدون بازکردن درب و پنجره و عدم گردش هوا عامل خطر انتشار ویروس است. معمولا در اواخر بهار و تابستان سفرها صورت می‌گیرد که از مردم می‌خواهیم سفر نکنند. تجمعات و دورهمی‌ها هم در انتقال بیماری موثر است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص آخرین خبرها از واکسیناسیون نیز گفت: حدود ۵.۵ میلیون دُز واکسن در سطح کشور توزیع کردیم و تاکنون بالغ بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزارنفر واکسینه شدند. افراد بالای ۸۰ سال به اتمام رسید و ۷۵ ساله‌ها هم از هفته قبل آغاز شد، از امروز واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال شروع شده است و این افراد با مراجعه به سایت salamat.gov.ir ثبت نام می کنند و تا فردای آن روز برایشان پیامک‌ می‌رود و زمان و مکان تزریق واکسن را اطلاع می‌دهیم تا با خیال راحت واکسن دریافت کنند.

به گزارش ایسنا رئیسی در پایان گفت: امیدواریم طی این هفته افراد بالای ۷۰ سال را واکسینه کنیم تا از یکشنبه هفته آینده بتوانیم  واکسیناسیون بالای ۶۵ سال را آغاز کنیم و ۱۰ روز بعد هم افراد بالای ۶۰ سال را آغاز کنیم. با اتمام واکسیناسیون بالای ۶۰ ساله‌ها یعنی ما قسمت عمده فاز دوم واکسیناسیون که سالمندان و بیماران زمینه‌ای هستند را واکسینه کردیم، افراد بالای ۷۰ سال بعد از ارسال پیامک به مراکز مراجعه کنند و کسانی که پیامک دریافت نکردند فعلا مراجعه نکنند تا پیامک دریافت کنند. نوبت واکسیناسیون نمی‌سوزد و واکسن به اندازه کافی داریم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.