دوز منتخب واکسن "رازی کوو پارس" بیش از ۸۰ درصد ایمنی‌زایی دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدحسن فلاح مهرآبادی گفت: هر چند بررسی ها در فاز اول روی بی خطر بودن واکسن است که این موضوع اثبات شده، اما در مورد ایمنی زایی هم بررسی هایی انجام شده که در فاز دوم کامل می شود و در آن زمان به طور قاطع می توان گفت که ایمنی زایی این واکسن چند درصد است.

وی افزود: پیش بینی می شود به زودی مجوز شروع فاز دوم تست انسانی واکسن رازی کوو پارس صادر و به احتمال فراوان هفته دوم خرداد این مرحله آغاز شود، تعداد داوطلبان مرحله دوم تست انسانی این واکسن ۵۰۰ نفر است، این تعداد به دو قسمت ۲۵۰ نفری تقسیم می شود که ۲۵۰ نفر واکسن و بقیه هم واکسن نما را دریافت می کنند.

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی به استقبال خوب داوطلبان از مرحله دوم کارآزمایی بالینی اشاره کرد و گفت: غربالگری و آزمایشات داوطلبان این مرحله انجام شده و تاکنون حدود ۲۴۰ نفر آماده تزریق واکسن هستند، بعد از صدور مجوز؛ تزریق واکسن به این داوطلبان در اسرع وقت انجام خواهد شد.

فلاح در پایان گفت: مرحله دوم تست انسانی واکسن رازی کوو پارس همانند مرحله اول آن، در استان های تهران و البرز برگزار می شود، با توجه به اجرای کامل مرحله اول تست انسانی، ۱۳۳ داوطلب این مرحله ۲ دوز واکسن تزریقی و دوز استنشاقی خود را دریافت کردند و عملا مرحله اول این طرح مطالعاتی به پایان رسیده است.

به گزارش ایرنا، کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس موسسه رازی که نخستین واکسن تزریقی- استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است، با تزریق مرحله اول تست انسانی به ۲ داوطلب مرد روز یکشنبه "۱۰ اسفند" با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، جلیل کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از مسوولان و محققان در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تهران آغاز شد.  

واکسن رازی کووپارس نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است که توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت تولید و روز دوشنبه "۲۰ بهمن ماه" در همین موسسه مستقر در کرج رونمایی شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.