داروها و تجهیزاتی که برای نخستین بار در کشور تولید می‌شوند ۵ سال از پرداخت مالیات معاف خواهند شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، زهرا شیخی در تشریح دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح استفساریه ردیف ۷۰ پیوست  قانون فرصت و قوانین و احکام نامعتبر در حوزه سلامت در نشست امروز خبر داد و گفت: این استفساریه به کمیسیون بهداشت به عنوان کمیسیون فرعی ارائه و مورد بررسی قرار گرفت و کلیات آن پس از بحث و بررسی‌های صورت گرفته با رای موافق اعضا تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با یادآوری بررسی طرح حمایت از خیرین گفت: مواد ارجاعی 2، 3 و 7 این طرح به کمیسیون به عنوان یکی از کمیسیون‌های فرعی ارائه شد و در نشست امروز بررسی و رد شدند.

وی از بررسی طرح حمایت از خیرین سلامت خبر داد و افزود: این طرح به عنوان کمیسیون اصلی به کمیسیون ارجاع شد که به دلیل ابهامات زیاد و  بر اساس نظرات کارشناسی مورد تایید قرار نگرفت و از دستور کار کمیسیون خارج شد.

شیخی با یادآوری تصویب ماده 14 ارجاعی طرح اقدام متقابل علیه ایران در برابر ترور شهید قاسم سلیمانی گفت: این ماده به کمیسیون به عنوان کمیسیون فرعی ارجاع که در نشست امروز بررسی و تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی ماده 14 طرح ارتقای جایگاه تحقق و توسعه نوآوری در صنعت کشور در نشست امروز کمیسیون خبر داد و گفت: ماده 14 این طرح در کمیسیون بهداشت به عنوان کمیسیون فرعی با رای موافق تمامی اعضا تصویب شد که بر اساس آن داروها و تجهیزاتی که برای نخستین بار در کشور تولید می شوند تا 5 سال از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.

وی تصریح کرد: همچنین ماده 5 لایحه تشکیل سازمان مهاجران اتباع خارجی در کمیسیون به عنوان کمیسیون فرعی بررسی  به شرط رفع ابهامات و اعمال اصلاحاتی تصویب شد که طبق آن تمامی دستگاه ها موظفند در چارچوب قوانین و مقررات با سازمان همکاری کنند و هر گونه اقدام و ارائه خدمات از جمله اشتغال، بهداشت، درمان، امور پزشکی و آموزش مهاجران و پناهندگان را در حیطه ماموریت خود و در چارچوب سیاست های ابلاغی شورا انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت شیخی در پایان اضافه کرد: همچنین در تبصره این ماده آمده است که تمامی سازمان های ذیربط که به نحوی از انحاء با امور اتباع خارجی مرتبط هستند باید پیشنهادهای خود را پیش از طرح در شورای امنیت کشور، هیات وزیران و شورای عالی امنیت ملی در شوراها مطرح کنند و در مورد نیروهای نظامی هر گونه هماهنگی و همکاری بین شوراها و ستاد کل نیروهای مسلح بر اساس آیین نامه‌ای خواهد بود که به پیشنهاد دو مرجع یاد شده به تصویب فرماندهی معظم کل قوا می رسد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.