برنامه های روز جهانی و هفته سلامت گوارش با شعار "چاقی یک همه گیری در حال وقوع"
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، فرزانه اتحاد مروستی گفت: انجمن جهانی گوارش روز 29 می هر سال را به نام روز جهانی گوارش نامگذاری کرده و هرساله موضوعی را برای این روز تعیین می‌کنند.

وی افزود: موضوع روز جهانی گوارش سال 2021 "چاقی: یک همه گیری در حال وقوع" است. به همین مناسبت انجمن متخصصین گوارش و کبد ایران اول تا هشتم خرداد ماه سال 1400 را هفته سلامت گوارش نامگذاری کرده و در طول این هفته، فعالیت‌هایی را مرتبط با موضوع اعلام شده برای آگاهی عموم مردم و پزشکان سراسر کشور شامل درج مصاحبه‌ها اساتید علمی در رسانه‌ها و سخنرانی‌های علمی در رادیو و تلویزیون انجام می‌دهد. 

دبیر اجرایی انجمن متخصصین گوارش و کبد ایران گفت: امسال نیز یک وبینار کشوری دو روزه در روزهای 6 و 7 خرداد ماه با مشارکت اساتید کمیته کشوری از سراسر ایران "تهران، گیلان، فارس، کردستان، آذربایجان شرقی، مازندران، گلستان، خراسان" برگزار خواهد شد، همچنین استان‌های اصفهان در تاریخ 31 اردیبهشت ماه و کرمان در تاریخ 3 خرداد ماه، وبینار با موضوع چاقی برگزار می‌کنند.

مروستی ادامه داد: پوستر و بروشور در رابطه با موضوع چاقی شامل مطالب مفید و علمی تهیه شده است. چون چاقی یک موضوع عمومی و مهم به حساب می آید سعی کردیم مطالب تهیه شده برای عموم مردم قابل درک و استفاده باشد که به امید خدا بتوانیم مردم را متوجه خطرات چاقی و مشکلاتی که به دنبال آن برای فرد ایجاد می کند، بنماییم

وی اظهار کرد: پخش وبینار علمی کشوری هفته سلامت گوارش در تاریخ 6 و 7 خرداد ماه سال 1400 از طریق لینک زیرhttp://iagh.org/live/login در دسترس عموم مردم و نیز پزشکان خواهد بود. از تمامی علاقمندان دعوت می‌شود که در این وبینار به صورت رایگان وارد شوند. 

به گزارش فارس دبیر اجرایی انجمن متخصصین گوارش و کبد ایران در پایان اضافه کرد: همچنین نسبت به تهیه چند موشن گرافی در مورد چاقی و بیماری‌های مرتبط با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران تهیه شده است که نسبت به پخش آنها در شبکه های اجتماعی، صدا و سیما، شبکه شاد و سایر زیرساخت های موجود در کشور اقدام خواهد شد.

اطلاعات بیشتر در رابطه با هفته سلامت گوارش از طریق وب سایت انجمن متخصصین گوارش و کبد ایران www.iagh.org در دسترس عموم خواهد بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.