دستیاران گروه های مختلف پزشکی می توانند برای نامزدی در هیات مدیره های نظام پزشکی ثبت نام کنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عبدالحسین روح الامینی گفت: پس ازانتشار نامه اول و استقبال دستیاران برای نامزدی در این دوره از انتخابات نظام پزشکی صبح امروز در جلسه هیات مرکزی نظارت که با حضور همه اعضا تشکیل شد مصوب شد دستیاران گروهای مختلف پزشکی می توانند علاوه بر شرکت در انتخابات به عنوان انتخاب کننده، تحت عنوان انتخاب شونده یا نامزدی برای هیات های مدیره های نظام پزشکی سراس کشورهم ثبت نام نمایند.

وی همچنین میزان استقبال برای ثبت نام جامعه پزشکی در انتخابات هشتمین دوره نظام پزشکی در سراسر کشور را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در پاسخ به این استقبال و تماس های همکاران از سراسر کشور، اعضای محترم هیات مرکزی نظارت به اتفاق آرا با تمدید دو روزه  ثبت نام نامزده لغایت لغایت ساعت 16 مورخ 1400/3/7 موافقت نمود. وی ادامه داد با این مهلت دو روزه و همچنین موافقت با کاندیداتوری دستیاران برای ثبت نام به عنوان نامزد در هشتمین انتخابات نظام پزشکی پیش بینی می کنم استقبال نسبت به سالیان قبل به مراتب افزایش یابد.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات سازمان نظام پزشکی ادامه داد: جهت رعایت دستورالعمل های بهداشتی با توجه به اینکه این دور از انتخابات در دوران همه گیری کرونا اتفاق می افتد برای رعایت حال همکاران مصوب شد کسانی که مایلند نامزد شهرستانی بشوند اما فعلاً در آن شهرستان نیستند، هرجایی هستند به مراکز ثبت نام مراجعه و برای شهر مورد علاقه خود ثبت نام نمایند. این موضوع امروز به هیات های اجرایی ابلاغ شد و لذا منعی برای ثبت نام این افراد در اقصی نقاط ایران وجود ندارد.

روح الامینی در خصوص اینکه آیا آنگونه که برای نامزد شدن، فرد می تواند به دفاتر ثبت نام در هر شهری مراجعه کند برای رای دادن هم همین اصل حاکم است گفت: اگرچه برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی هر فردی می تواند در هرجای ایران که هست با مراجعه به محل های ثبت نام برای شهر مورد علاقه خود به عنوان نامزد ثبت نام کند اما هنگام رای دادن کسانی می توانند رای دهند که در همان شهر پروانه فعال دارند و یا شاغل هستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی وی در پایان در خصوص اینکه آیا مراکز ثبت نام می توانند ابتدا به ساکن از ثبت نام فردی استکاف نمایند گفت: طبق قانون کسانی که واجد شرایط نامزدی هستند می توانند در هرجایی برای ثبت نام مراجعه نمایند و هیچ یک از مراکز ثبت نام نمی توانند مانع این اقدام شوند، همکاران می توانند به منظور ارتباط مستقیم با رئیس هیات مرکزی انتخابات هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی و ارسال گزارشات، شکایات، تخلفات، انتقادات و پیشنهادات از طریق شبکه های اجتماعی با شماره 09909001323 مکاتبه نمایید.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.