در مدت زمان کوتاهی بیماران نادر را واکسینه خواهیم کرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی شادنوش در خصوص واکسیناسیون بیماران نادر و صعب العلاج گفت: از ۵۰۰ هزار بیمار نادر و صعب العلاج بیش از ۱۰۰ هزار نفر واکسن دریافت کرده اند.

وی افزود: بعد از واکسیناسیون سالمندان در مدت زمان کوتاهی بیماران نادر را واکسینه خواهیم کرد. در حال حاضر افراد بالای ۷۰ سال واکسینه می‌شوند و بعد از آن در دو فاز افراد بالای ۶۵ سال و ۶۰ سال واکسینه خواهند شد، بعد از واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال، برنامه واکسیناسیون سالمندانی که در فاز دو یک بوده اند به اتمام می‌رسد و فاز دو دو که فاز واکسیناسیون بیماران نادر و صعب العلاج است، در برنامه قرار می‌گیرد، از آن جایی که واکسیناسیون در مراکز بهداشتی صورت می‌گیرد زمان دقیق آن مشخص نیست، اما احتمال دارد تا یک ماه آینده برنامه واکسیناسیون بیماران نادر و صعب العلاج در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت ادامه داد: نوبت تزریق واکسن بیماران نادر و صعب العلاج از طریق پیامک اطلاع داده می شود، واکسیناسیون بیماران صعب العلاج مانند بیماران دیالیزی، بیماران تالاسمی، افراد سرطانی و افرادی که در مراحل اولیه شیمی درمانی هستند در اولویت دریافت واکسن قرار دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان شادنوش در پایان گفت: سیستم ثبتی را برای تزریق کنندگان انسولین قلمی در کشور راه اندازی کرده ایم، بیماران نیازمند به پن انسولین قلمی می‌توانند در سایت وزارت بهداشت مراکز موجود در شهرستان‌ها و کلینیک‌های تخصصی را مشاهده و مشخصات خود را برای دریافت پن انسولین قلمی  ثبت کنند، از ماه‌های آینده به افرادی که مشخصاتشان در این سامانه ثبت باشد، پن انسولین تعلق می‌گیرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.