اتحادیه اروپا تزریق واکسن کرونا برای کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله را تایید کرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، آژانس دارویی اتحادیه اروپا "EMA" اعلام کرد: تزریق واکسن کروناویروس فایزر برای کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله مورد تایید است.

این اولین واکسن تایید شده کروناویروس برای این گروه سنی در اتحادیه اروپاست، اکنون هر یک از کشورهای عضو این اتحادیه باید تصمیم بگیرند که آیا تزریق این واکسن برای کودکان مناسب است یا خیر. در آلمان به تزریق این واکسن برای کودکان چراغ سبز نشان داده شده است.

پیشتر ایالات متحده و کانادا تزریق واکسن فایزر را برای نوجوانان تایید کرده بودند.

رئیس استراتژی واکسن آژانس دارویی اتحادیه اروپا گفته است که کودکان گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال به تزریق دو دُز از واکسن با فاصله حداقل سه هفته ای نیاز دارند.

این خبر درحالی منتشر شده که اخیرا سازمان جهانی بهداشت "WHO" به کشورها تاکید کرده است افراد آسیب پذیر و در معرض خطر قبل از کودکان در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گیرند، سازمان جهانی بهداشت در این بیانیه از دولتها خواست تا از واکسیناسیون کودکان در برابر بیماری کووید-۱۹ پیش از تزریق واکسن به افراد مسن و در معرض خطر خودداری کنند.

این درخواست سازمان جهانی بهداشت پس از آن مطرح شد که کانادا تزریق واکسن فایزر به کودکان را تایید کرد و سایر کشورهای ثروتمند نیز قرار است این روند را دنبال کنند.

به گزارش ایسنا "کیت اوبراین"مدیر ایمن سازی و واکسیناسیون سازمان جهانی بهداشت گفت: لازم است اولویت بندی تزریق واکسن به گونه ای باشد که گروه های بیشتر آسیب پذیر در تمامی کشورها پیش از آغاز واکسیناسیون گروه های کم خطر در برابر بیماری کووید-۱۹ مصون شوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.