تایید اثربخشی ۹۷ درصدی واکسن چینی کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بر اساس اعلام کمپین ایمن سازی اروگوئه، واکسن چینی موسوم به کروناواک، مرگ و میر ویروس کرونا را ۹۷ درصد کاهش می‌دهد.

در گزارش وزارت بهداشت کشور آمریکای جنوبی، ۵۷ درصد از افرادی که دو دوز واکسن کرونا دریافت کرده بودند، ۹۵ درصد کمتر با عفونت ناشی از ابتلا به ویروس کرونا و پذیرش مراقبت‌های ویژه مواجه بودند.

در مقایسه با واکسن‌های دیگر در حال استفاده، انتشارات علمی کمی در مورد اثر کروناواک تولید شده توسط شرکت چینی سینوواک و نتایج آن منتشر شده است، با این وجود کروناواک به طور گسترده‌ای در چین و در حدود دوازده کشور دیگر استفاده می‌شود.

شیلی ماه گذشته گزارش داد که نتایج اولیه کمپین ایمن سازی آن نشان داد که کروناواک، ۶۷ درصد در جلوگیری از کووید-۱۹ علامت دار و ۸۰ درصد در جلوگیری از مرگ موثر است.

نتایج آزمایش واکسن کروناواک در برزیل نیز نشان داد حدود ۵۰ درصد در جلوگیری از عفونت دارای علامت موثر است در حالی که داده‌های منتشر شده از مقامات بهداشتی ترکیه گفته‌اند که این واکسن بیش از ۸۰ درصد موثر بوده است.

اروگوئه که واکسیناسیون خود را از اول ماه مارس آغاز کرده، در بیش از ۸۰ درصد موارد از کروناواک استفاده کرده است. باشگاه خبرنگاران جوان

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.