بیماری ام اس در تمام دنیا فراگیر شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدعلی صحرائیان‌ گفت: در تمام کشورهای دنیا بیماران و خانواده‌های آن‌ها برای درک بهتر شرایط بیماران و شناساندن بیماری به دیگران و از طرفی ارائه راهکارهای درمانی بهتر تلاش می‌کنند.

وی افزود: فدراسیون جهانی ام اس که متشکل از ۸۰ کشور است از حدود ۱۰ سال پیش روز جهانی ام اس را در ماه مه تعیین کرده است و هر سال نیز یک شعار دارد. شعار امسال نیز "درک بیشتر و بهتر از بیماری ام‌اس" است. از این نظر که این مسئله یک مفهوم دوگانه است. از یک طرف برای پزشکان است تا تلاش بیشتری کنند و واقعیت بیماری ام اس بیشتر شناخته شود تا بتوانند سطح خدمات بیماری ام اس را ارتقا بدهند و راهکارهای بهتری در حیطه پژوهش و آموزش برای ام اس ایجاد شود. از طرف دیگر مخاطب این شعار مردم و مسئولین جامعه هستند که درک بهتری از بیماران و بیماری ام اس داشته باشند.

نایب رئیس انجمن ام اس ایران تاکید کرد: یعنی بدانیم این بیماری واگیردار نیست، الزاماً ناتوان کننده نیست، درست است مزمن است اما در طول زمان خود بیمار می‌تواند بسیاری از کارها را به خوبی انجام دهد و در نهایت این که باید خود بیمار هم درک بهتری از بیماری پیدا کند تا چیزهایی که به عنوان افکار نا امید کننده در جامعه با اسم این بیماری عجین شده کمتر و کمتر شود. 

به گزارش ایسنا صحرائیان در پایان گفت: شعار امسال روز جهانی ام اس یک شعار سه گانه است، از یک طرف برای متخصصین و پژوهشگران در جهت تلاش بیشتر برای درمان بیماری، از یک طرف برای کنترل و خودمراقبتی بیماران و از طرفی هم برای مردم و مسئولین جامعه جهت برنامه ریزی بهتر برای کنترل و تلاش در جهت ارتقای سلامت بیماران است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.