قربانیان هند بیش از ۳۰۰ هزار نفر
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون ۱۵۳ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۲۷۷ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۰ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته است، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا تاکنون با بیش از ۳۴ میلیون مبتلا و بیش از ۶۰۹ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۲۸ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۶.۵ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۴۶۲ هزار و هند با بیش از ۳۲۹ هزار جانباخته بالاترین آمار قربانیان کووید ۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند. پس از آن‌ها نیز کشورهای مکزیک، انگلیس و ایتالیا به ترتیب بیشترین تعداد قربانیان این بیماری را در دنیا ثبت کرده‌اند.

تعداد جانباختگان کووید-۱۹ در مکزیک بیش از ۲۲۳ هزار نفر اعلام شده و در انگلیس نیز از ۱۲۷ هزار نفر عبور کرده و این کشور تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در اروپا داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا از ۱۲۶ هزار نفر عبور کرده است و در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم قرار دارد.

همچنین روسیه بیش از ۱۲۱ هزار، فرانسه بیش از ۱۰۹ هزار و آلمان نیز بیش از ۸۹ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.

پس از این کشورها کلمبیا با بیش از ۸۸ هزار، اسپانیا و ایران با بیش از ۷۹ هزار و ۹۰۰، آرژانتین با بیش از ۷۷ هزار، لهستان با بیش از ۷۳ هزار، پرو با بیش از ۶۹ هزار، آفریقای جنوبی با بیش از ۵۶ هزار، اوکراین و اندونزی با بیش از ۵۰ هزار و ۴۰۰ و ترکیه نیز با بیش از ۴۷ هزار جانباخته دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ و میر ناشی از کووید-۱۹را ثبت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز "دوشنبه" به ترتیب به شرح زیر است:

۱_ آمریکا: ۳۴ میلیون و ۴۳ هزار و ۶۸ مبتلا، ۶۰۹ هزار و ۵۴۴ قربانی
۲_ هند: ۲۸ میلیون و ۴۷ هزار و ۵۳۴ مبتلا، ۳۲۹ هزار و ۱۲۷ قربانی

۳_ برزیل: ۱۶ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۱۲۰ مبتلا، ۴۶۲ هزار و ۹۲ قربانی
۴_ فرانسه: پنج میلیون و ۶۶۶ هزار و ۱۱۳ مبتلا، ۱۰۹ هزار و ۴۰۲ قربانی

۵_ ترکیه: پنج میلیون و ۲۴۲ هزار و ۹۱۱ مبتلا، ۴۷ هزار و ۴۰۵ قربانی
۶_ روسیه: پنج میلیون و ۶۳ هزار و ۴۴۲ مبتلا، ۱۲۱ هزار و ۱۶۲ قربانی

۷_ انگلیس: چهار میلیون و ۴۸۴ هزار و ۵۶ مبتلا، ۱۲۷ هزار و ۷۸۱ قربانی
۸_ ایتالیا: چهار میلیون و ۲۱۶ هزار و سه مبتلا، ۱۲۶ هزار و ۴۶ قربانی

۹_ آرژانتین: سه میلیون و ۷۵۳ هزار و ۶۰۹ مبتلا، ۷۷ هزار و ۴۵۶ قربانی
۱۰_ آلمان: سه میلیون و ۶۸۷ هزار و ۷۱۵ مبتلا، ۸۹ هزار و ۵۱ قربانی

به گزارش ایسنا بر اساس آمار فوق در حال حاضر در ۲۸ کشور، شمار مبتلایان از رقم یک میلیون عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس، ایتالیا،آرژانتین، آلمان، اسپانیا، کلمبیا، ایران، لهستان، مکزیک، اوکراین، پرو، اندونزی، جمهوری چک، آفریقای جنوبی، هلند، کانادا، شیلی، فیلیپین،عراق، رومانی، سوئد و بلژیک نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.