آنتی بادی سرماخوردگی کووید-۱۹ را خنثی می‌کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، نتایج بررسی ها حاکیست آنتی بادی که پس از سرماخوردگی در بدن ایجاد می شود می تواند ویروس عامل بیماری کووید-۱۹ را خنثی کند.

ویروس سرماخوردگی و ویروس SARS-CoV-۲ در گروه کروناویروس ها قرار دارند که می توانند بیماری های دستگاه تنفسی فوقانی را به همراه داشته باشند.

هرچند تاکنون این باور وجود داشته که آنتی بادی هایی که روی کروناویروس های معمول واکنش نشان می دهند در برابر ویروسی که منجر به کووید می شود، اثر نمی گذارند اما محققان در نمونه های خون بهبودیافتگان کووید، سطح بالایی از سلول های ایمنی تولید شده در دوران سرماخوردگی را یافتند که بیماری ها را "به خاطر سپرده" و در صورت بازگشتِ تهدید دوباره فعال می‌شوند.

متخصصان علوم پزشکی در آمریکا اظهار داشتند: یافته های بدست آمده کمک می کند تا محققان موفق به تولید واکسن یا روش درمانی مبتنی بر آنتی بادی شوند که در برابر تمامی کروناویروس ها مصونیت ایجاد کند.

به گزارش ایسنا به گفته متخصصان آنتی بادی از طریق نوعی سلول سیستم ایمنی بدن تولید می شود که به عنوان سلول حافظه B شناخته می شود. سلول های حافظه B روی سطح پاتوژن "عامل بیماری‌زا" های مهاجم قرار گرفته و آنها را برای اینکه توسط سلول های ایمنی دیگر نابود شوند، علامت گذاری می کنند. این سلول‌های حافظه‌ای همچنین می توانند سالها، حتی دهه ها، در جریان خون گردش داشته باشند و در صورت وجود عفونتی دیگر، سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با آن فعال کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.