آیا افراد واکسینه شده، در صورت داشتن علائم باید آزمایش کرونا بدهند؟
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، این راهنمای جدید منعکس‌کننده نتایج تحقیقاتی است که بیان می‌کند، افراد واکسینه شده در معرض خطر کمتری از بیماری سخت و شدید قرار دارند و اگر به عفونت مبتلا شوند ویروس را کمتر به دیگران انتقال داده و علائم آنان احتمالا خفیف‌تر است.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها ایالات‌متحده اعلام کرده است، افراد واکسینه شده می‌توانند از غربالگری معمول محل کار خارج شوند، البته بسیاری از شرکت‌ها چنین غربالگری ندارند اما بررسی بیشتر برای افرادی که در پناهگاه بی‌خانمان‌ها زندگی می‌کنند و یا برای زندانیان به دلیل خطر بیشتر انتقال توصیه می‌شود.

همچنین این دستورالعمل در مورد پزشکان، پرستاران و سایر کارکنان مراقبت‌های بهداشتی که هنوز به آزمایش نیاز دارند، اعمال نمی‌شوند.

لازم‌ به‌ ذکر است این راهنما ممکن است بر اساس کشورها متفاوت باشد.

شهروندان آمریکایی که از خارج به این کشور برمی‌گردند همچنان باید تست منفی کووید-۱۹ ارائه دهند و اگر جواب آزمایش آنان مثبت باشد باید ۱۰ روز قرنطینه شوند.

بسیاری از کارشناسان انتظار دارند، CDC با افزایش آمار افراد واکسینه شده آزمایش‌ها را برای افراد واکسینه دارای علائم نیز کاهش دهد چون بسیاری از سرماخوردگی‌ها و بیماری‌های ویروسی علائم مشابه به کووید-۱۹ دارند درنتیجه با کاهش بسیاری از آزمایش‌های غیرضروری در پاییز روبرو خواهیم شد.

اریف. ار. ساروری از دانشگاه ویرجینای غربی ایالات‌متحده گفت: محققان طی سال گذشته واکسن‌های شگفت‌انگیز کووید-۱۹ تولید کردند. کارایی بالای این واکسن‌ها در محیط کنترل شده از نظر آزمایش‌های بالینی با اثربخشی آنها در زندگی واقعی مطابقت دارد. واکسن‌های mRNA ساخته شده توسط شرکت فایزر و  شرکت مدرنا بیش از ۹۰ درصد از بستری شدن در بیمارستان یا مرگ پیشگیری می‌کنند.

این بدان معنا نیست که شما از همان درجه محافظت در برابر آلودگی برخوردار هستید نتایج آخرین تحقیقات تخمین می‌زند که واکسن‌های mRNA از ۷۰ درصد تا ۸۵ درصد از آلودگی محافظت می‌کنند اما نمی‌توان دریافت که آیا فردی کاملا محافظت شده است یا اگر در معرض ویروس کرونا قرار گیرد ممکن است به بیماری خفیف مبتلا شود و یا ویروس را منتشر می‌کند یا خیر، به همین دلیل آزمایش هنوز مهم است.

هنگامی که فردی پس از واکسیناسیون کامل به ویروس کرونا آلوده می‌شود در برابر ویروس حفاظت می‌شود اما ابتلا فرد به تعادل بین دو عامل شدت قرار گرفتن در معرض فرد آلوده و صلاحیت ایمنی فرد بستگی دارد.

شدت قرار گرفتن در معرض فرد آلوده به ویروس، مدت زمان مکالمه و  تماس بین فرد آلوده و سالم است. صلاحیت ایمنی، مربوط به محافظت ذاتی بدن در برابر کووید-۱۹ است. افراد واکسینه نشده که هرگز به ویروس کرونا آلوده نشده‌اند هیچ گونه محافظتی ندارند (این یک ویروس کاملا جدید است) در حالی که افراد کاملا واکسینه شده بسیار محافظت می‌شوند.

طبق آمار CDC از تاریخ ۳۰ آوریل، در افراد واکسینه شده  ۱۰۲۶۲ عفونت سارس-کوو-۲  (SARS-CoV-۲)  در ایالات متحده مشاهده شده است. این موارد معمولا بدون علامت یا فقط موارد خفیف هستند و منجر به بستری شدن در بیمارستان نمی‌شوند. این موارد همچنان ادامه خواهد داشت و اگرچه این افراد نسبت به افراد واکسینه نشده کمتر ویروس کرونا را به دیگران منتقل می‌کنند اما احتمال دارد انتقال‌دهنده باشند.

خوشبختانه جهان خوش شانس بوده است که به‌طور خاص واکسن‌های mRNA از محافظت قابل‌توجهی در برابر انواع اصلی ویروس که تاکنون پدیدار شدند، برخوردار هستند. اما ممکن است که در بعضی از زمان‌ها ویروس کرونا جهش یابد و از محافظت در برابر واکسن‌ها به‌طور جزئی یا کامل نجات یابد. این دلیل خوب دیگری برای آزمایش در صورت احساس بیماری است.

همان‌طور که میزان واکسیناسیون افزایش و تعداد موارد روزانه در ایالات‌متحده و سایر کشورها کاهش می‌یابد، مهم است که همچنان مراقب ویروس کرونا باشیم. آزمایش کووید-۱۹ به مسئولان این امکان را می‌دهد تا میزان ویروس موجود در یک جامعه را ردیابی کنند و نتایج آزمایش‌های مثبت می‌تواند از انتشار ندانسته ویروس به دیگران پیشگیری کند. بنابراین لطفا در صورت بروز علائم آزمایش شوید حتی اگر کاملا واکسینه شده‌اید.

با ورود به فصل گرما بسیاری از افراد مشتاق رفتن به استخر هستند اما آیا در اوضاع کنونی شنا در استخر ایمن است؟

ریچارد کندی، متخصص بیماری‌های عفونی در کلینیک مایو در مینه‌ سوتا ایالات‌متحده گفت: شنا کردن در اوضاع همه‌گیری بر اساس برخی موارد از جمله این‌که  چند نفر در اطراف شما هستند و چقدر با آنها تعامل نزدیک دارید می‌تواند ایمن و یا خطرناک باشد، البته شنا در استخرهای روباز به دلیل گرم بودن هوا و احتمال گرم شدن آب استخر خطر انتقال را تاحدودی محدود می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش تعداد افراد واکسینه شده معمولا موارد کمتری از ابتلا به کووید-۱۹ در طول تابستان وجود دارد، بنابراین کمتر احتمال دارد که با یک فرد آلوده در تماس باشید اما همچنان چند مورد خطر وجود دارد، به طور معمول، کودکان و افراد جوان در استخر حضور دارند و در حال حاضر در برنامه واکسیناسیون نیستند. افراد جوان‌تر نیز در صورت آلودگی به‌طور معمول علائم کمتری نشان می‌دهند، این بدان معناست که آنان بدون اطلاع از بیماری شنا  و آلودگی ایجاد می‌کنند. سرانجام، در استخر، فریاد و خنده زیادی وجود دارد که می‌تواند مقدار بیشتری از ذرات ویروسی در هوا پخش کند، به‌طور کلی موردی کاملا ایمن وجود ندارد و همچنان خطر وجود دارد. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.