امکان تغییر شهر حوزه امتحانی داوطلبان آزمون ارشد پزشکی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۰ در روز‌های پنجشنبه ۳۱ تیر و جمعه اول مرداد ۱۴۰۰ طی نوبت‌های صبح و عصر برگزار خواهد شد.

پیش از این قرار بود آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی در اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار شود که به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا در سراسر کشور به تعویق افتاد، از همین رو با توجه به درخواست داوطلبان، فرصت مجدد برای تصحیح حوزه امتحانی در نظر گرفته شده است؛ لذا متقاضیان می‌توانند از امروز ۲۲ خرداد تا فردا ۲۳ خرداد با ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir با وارد کردن کد رهگیری خود نسبت به تغییر حوزه امتحانی اقدام کنند.

اطلاعیه زمان ثبت نام متقاضیان استفاده از سهمیه استعداد درخشان در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۰ امروز ۲۲ خرداد منتشر می‌شود. بر این اساس ثبت نام متقاضیان استعداد درخشان در سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی در روز‌های ۱۹ تا ۲۲ تیرماه صورت می‌گیرد.

توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۰ از ۲۳ تیرماه آغاز می‌شود و داوطلبان در روز‌های ۲۳ تا ۲۷ تیرماه فرصت دارند علاوه بر تکمیل فرم خوداظهاری بیماری کرونا و ویرایش معدل، کارت ورود به جلسه آزمون را به همراه برگه راهنما دریافت کنند.

آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۰ در روز‌های پنجشنبه ۳۱ تیرماه و جمعه اول مردادماه ۱۴۰۰ طی نوبت‌های صبح و عصر برگزار خواهد شد.

زمان انتخاب رشته محل مخصوص استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون "بدون آزمون ٢ فرم مجزا برای انتخاب رشته محل خواهد داشت" همزمان با سایر داوطلبان "در برگه راهنما زمان آن اعلام خواهد شد" است.

زمان مراجعه متقاضیان واجد شرایط استفاده از آیین نامه استعداد درخشان "با آزمون و بدون آزمون" به دانشگاه محل تحصیل در روز‌ها ۹ تا ۱۲ مردادماه است.

تمامی متقاضیان استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون واجد شرایط، که در آزمون ثبت نام کرده و کد رهگیری دریافت کرده اند، باید مطابق زمان اعلام شده در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به ثبت نام این سهمیه اقدام کنند.

افراد متقاضی سهمیه استعداد درخشان بدون آزمون واجد شرایط که موفق به ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد نشده اند، باید از ۱۹ تا ۲۳ تیرماه ابتدا ثبت نام اولیه را انجام دهند و پس از ثبت نام نهایی، کد رھگیری را دریافت کنند. سپس بلافاصله در همان زمان با وارد کردن کد رهگیری نسبت به ثبت نام استعداد درخشان اقدام کنند.

ثبت نام آزمون فقط یکبار انجام پذیر است و قابل ویرایش نیست، ولی مرحله ثبت نام استعداد درخشان قابل ویرایش است، تمامی افراد متقاضی استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون باید مطابق زمان اعلان شده جهت ارائه مدارک، و ثبت نام در دانشگاه و معرفی به مرکز سنجش آموزش پزشکی، به دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کنند.

انتخاب رشته محل همزمان با سایر داوطلبین عادی در تاریخ اعلام شده در سامانه مرکز سنجش خواهد بود، داوطلبان سهمیه استعداد درخشان با آزمون، فقط یک فرم انتخاب رشته محل همانند داوطلبان عادی تکمیل خواهند کرد.

داوطلبان سهمیه استعداد درخشان بدون آزمون دارای ٢ فرم مجزا برای انتخاب رشته محل هستند. این افراد باید با توجه به شرایط ثبت نامی خود، فرم صحیح را تکمیل کنند. متاسفانه دوره گذشته تعدادی از متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه استعداد درخشان بدون آزمون، فرم مخصوص انتخاب رشته محل استعداد درخشان بدون آزمون را تکمیل نکرده و این فرصت را از دست دادند.

تغییر سهمیه استعداد درخشان پس از معرفی دانشگاه و ثبت در سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی امکان پذیر نیست.

مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرده است که زمانبندی اعلام شده بر اساس شرایط کنونی است و در صورت هر گونه تغییر در هر یک از مراحل، مراتب از طریق سایت این مرکز اعلام خواهد شد. باشگاه خبرنگاران جوان

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.