دُز دوم واکسن کرونا هرچه سریعتر به کادر درمان تزریق شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین کرمانپور در خصوص تزریق دُز اول و دوم واکسن کادر درمان گفت: وضعیت فعلی ما زیاد خوب نیست، زیرا با یک موجی از امید وارد میدان شده‌ایم، اما به بن‌بست خوردیم، با رایزنی‌ها برای  افراد بالای ۵۰ سال دُز اول را تزریق کردیم اما ما خانه بهداشت نداریم که بتوانیم هر زمانی که شد، واکسن را تزریق کنیم. به همین دلیل مجبور هستیم یک بازه زمانی را برای انجام این کار تعیین کنیم و کادر درمان هم موظف هستند در  وقت مشخص شده اقدام کنند.

وی افزود: زمان دریافت واکسن در نوبت‌دهی‌های تعیین شده، برخی‌ افراد مبتلا به کرونا شدند یا بیماری خاصی داشتند که نمی‌توانستند واکسن بزنند، به همین دلیل در گروه اول برای زدن واکسن قرار نگرفتند. این افراد حدود ۵ الی ۶ هزار نفر هستند که هنوز واکسن دُز اول را دریافت نکردند چه برسد به مرحله دوم تزریق.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور تصریح کرد: در این باره نامه ای به وزارت بهداشت نوشتیم که کادر درمان به شدت در معرض خطر هستند اما پاسخ آنها طولانی شده است، یک عده از این افراد پزشکان جوان یا تازه کار هستند که به تازگی نظام پزشکی خود را دریافت کردند و عملا نمی‌توانند واکسن بزنند. اغلب این افراد که واکسن نزده‌اند در بخش اوژانس بیمارستان‌ها مشغول به کار هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان کرمانپور در پایان گفت: اسامی منشی‌ها و کارمندان‌هایی که در بیمارستان‌های تهران مشغول به کار هستند را به وزارت بهداشت اعلام کرده‌ایم اما نتیجه‌ای ندیده ایم، امیدواریم که هر چه زودتر به این موضوع نگاه اساسی شود و دُز دوم واکسن به کادر درمان هرچه سریعتر تزریق شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.