بدن نوزادان در برابر بیماری کووید-۱۹ واکنش ایمنی قوی تری دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، متخصصان انگلیسی در یک مطالعه نسبتا کوچک دریافتند که بدن نوزادان برای مقابله با کروناویروسِ عامل بیماری کووید-۱۹، واکنش ایمنی قوی تری از بزرگسالان نشان می دهد.

در این بررسی، متخصصان سیستم ایمنی بدن چهار نوزاد زیر سه ماهه را که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا و بهبود پیدا کرده بودند مورد ارزیابی قرار داده و نتایج بدست آمده را با بزرگسالان بهبودیافته از این بیماری مقایسه کردند.

متخصصان انگلیسی دریافتند: بدن نوزادان در مقایسه با بزرگسالان، سطح بالاتری از آنتی بادی ها و سلول های ایمنی را تولید می کند که می تواند در برابر بیماری کووید-۱۹ مصونیت بالایی ایجاد کند.

به گفته آنها به همین دلیل است که به نظر می رسد نوزادان قادر به مقابله با بیماری کووید-۱۹ در دوره‌ای از عمر خود هستند که انتظار می رود آسیب پذیرتر باشند.

محققان انگلیسی اظهار داشتند: با انجام یک مطالعه دقیق روی نوزادانی که به نسبت در برابر بیماری کووید-۱۹مصون شده اند، توانستیم نشان دهیم "ایمنی محافظتی" از نظر تشکیل آنتی بادی های خاص و سلول های ایمنی مقابله کننده با بیماری کووید-۱۹چگونه به نظر می رسد.

یافته های بدست آمده اطلاعات بسیار مفیدی برای طراحی واکسن های این بیماری در آینده در اختیار محققان قرار می دهد که می تواند در ایجاد ایمنی محافظتی موثر باشد.

به گزارش ایسنا محققان انگلیسی امیدوارند یافته های بدست آمده را روی گروه بزرگتری از نوزادان انجام دهند و همچنین واکنش ایمنی نوزادان و بزرگسالان را در زمان ابتلا به بیماری و چندین دوره پس از بهبودی مقایسه کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.