تناقض‌گویی درباره واردات واکسن کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، صبح امروز سخنگوی جمعیت هلال احمر ایران از ورود بزرگترین محموله واکسن کرونا به کشور خبر داد. محمد حسن قوسیان مقدم گفت: پس از هماهنگی‌های انجام شده ساعت 6 صبح امروز دو میلیون دوز واکسن از طریق فرودگاه مهرآباد وارد کشور شد. 

پس از انتشار این خبر، کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در صفحه توییتر خود نوشت: «ساعت 6 صبح امروز یک میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور شد و در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت. دو میلیون دوز نبوده و یک میلیون دوز بوده است؛ فرودگاه مهرآباد هم نبوده، بلکه از طریق فرودگاه امام خمینی وارد کشور شده؛ دوستان عجله دارند از قافله خبر عقب نیفتند؟»

معاون فنی گمرک نیز اعلام کرد که محموله جدید واکسن کرونا وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شده که این محموله حاوی یک میلیون دوز در قالب 57 بسته به وزن تقریبی 17 تن بوده است.

پس از ساعاتی، سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره میزان محموله واکسن کرونای وارد شده توسط این مجموعه در صبح امروز، سخنان خود را اصلاح کرد و طی مصاحبه با یک خبرگزاری دیگر، بیان کرد: آخرین محموله واکسن کرونای خریداری و تحویل گرفته شده از سوی جمعیت هلال احمر دو میلیون دوز است اما به دلیل محدودیت‌های پروازی صبح امروز فقط یک میلیون دوز آن به دستمان رسید و مابقی محموله هم با پروازی دیگر از کشور مبداء به ایران خواهد رسید.

سخنگوی جمعیت هلال احمر در توضیح اختلاف یک میلیون دوزی وزارت بهداشت با هلال احمر با تاکید بر اینکه علت تفاوت در میزان خرید محموله و آنچه‌ که صبح امروز به کشور رسیده است تنها محدودیت میزان حمل بار در پرواز است، اظهار کرد: بنابراین به دلیل محدودیت حمل بار، پرواز صبح امروز یک میلیون دوز واکسن به کشور رساند و مابقی محموله هم در گمرک تحویل ما آماده است تا با پروازی دیگر به کشور برسد.

تا لحظه تنظیم گزارش هیچ یک از مقامات بهداشتی کشور نسبت به اظهارات متناقض مسئول هلال احمر، واکنش نشان نداده‌اند و حجم محموله وارداتی نیز تنها در قالب یک توییت از سوی سخنگوی سازمان غذا و دارو و بدون توضیحات بیشتر، از سوی وزارت بهداشت اطلاع رسانی شده است.

بنابراین طبق اعلام سخنگوی سازمان غذا و دارو، معاون فنی گمرک و تصحیح خبر توسط سخنگوی جمعیت هلال احمر، امروز یک میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور شده است. عدم هماهنگی میان وزارت بهداشت و هلال احمر در امر اطلاع رسانی و اظهارات متناقض سخنگوی جمعیت هلال احمر، نباید منجر به تضعیف اعتماد عمومی شود.

طبق اعلام گمرک، با ورود این محموله یک میلیون دوزی به کشور، از نیمه بهمن تا به امروز 17 مرحله واکسن کرونا وارد ایران شده و با احتساب محموله امروز، تاکنون شش میلیون و 847 هزار و 800 دوز واکسن کرونا وارد کشور شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.