توضیحات وزارت بهداشت درباره برگزاری آزمون ارتقای «دستیاری تخصصی»
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی اکبر حقدوست درباره آزمون ارتقای دستیاری تخصصی توضیح داد: در مورد آزمون ارتقای دستیاری تخصصی که این روزها دغدغه ذهنی دستیاران شده است، باید بگویم که عزم وزارت بهداشت براین است که این آزمون برای داوطلبان آزمونی ساده و متناسب با شرایط باشد و میزان قبولی آنها حداقل معادل سال‌هایی باشد که دغدغه کرونا وجود نداشت و این موضوع به عنوان یک اصل در تمامی مراحل طراحی، بررسی و اعلام نمرات مد نظر قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: اینکه آزمون لغو شود، بیش از همه به ضرر شما دستیاران عزیز خواهد بود. سال گذشته به دلیل عدم برگزاری آزمون، شما  به صورت قبولی مشروط پذیرفته شده‌اید و امسال باید دو آزمون ارتقا را باهم شرکت کنید.

معاون آموزشی وزارت بهداشت بیان داشت: حذف آزمون به این معنی است که شما دو سال قبولی مشروط خواهید داشت و این مساله طبق قوانین، مقررات و ضوابط امکان پذیر نیست؛ حتی اگر به صورت فوری مصوبه‌ای گرفته شود، بازهم سال آینده باید سه آزمون ارتقا را باهم داشته باشید.

حقدوست درخصوص امتحان گواهینامه، بیان کرد: عزیزانی هم که باید امتحان گواهینامه را شرکت کنند، بدانند که جدا شدن امتحان گواهینامه از بورد که در شهریورماه برگزار می‌شود، به نفع شماست؛ چراکه هم شرایط دشواری امتحانات و هم شرایط برگزاری متفاوت خواهد بود و اینکه تکلیف شما سریع تر مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: همانطور که به شما دستیاران  قول داده شده، در مورد این تصمیم با بوردها و دانشگاهها مشورت شده و با توجه به خیر و مصلحت و در نظرگرفتن شرایط کرونا، این تصمیم اخذ شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت متذکر شد: امتحانات درون بخشی تان نقش بسیار کلیدی در نمره نهایی‌تان خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم در فضایی دوستانه، آرام و به دور از دغدغه، این آزمون را برگزار کنیم و نتایج آن برای شما عزیزان نیز قطعا رضایتبخش خواهد بود. فارس

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.