اهدای خون در روزهای همه گیری کووید ۱۹ یک ضرورت است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ایرج حریرچی اهدای خون را یک ضرورت در روزهای همه گیری کووید ۱۹ خواند و گفت: من همیشه خون اهدا می کنم و شاهد هستم که محیط انتقال خون بسیار تمیز و ایمن است و دستور العمل های بهداشتی در آن رعایت می شود.

معاون کل وزیر بهداشت در پایان تاکید کرد: شهروندان می توانند با خیالی آسوده ضمن رعایت فاصله گذاری و انجام پیشگیری های لازم اهدای خون را در برنامه این تابستان داغ قرار دهند زیرا روزهای گرم تابستان می تواند منجر به کاهش اهدای خون شود و همه گیری کووید ۱۹ نیز مزید بر علت است.

به گزارش ایرنا هر چند سطح ذخایر خون در استان تهران اکنون پایدار است، اما با افزایش گرما در روزهای تابستان و همچنین اگر ۲ تا ۳ روز آمار اهدای خون کاهش یابد این سطح ذخیره نیز کاهش خواهد یافت و وضعیت ذخیره خون نگران کننده خواهد بود و بنابراین نیاز است اهدای خون بخصوص توسط اهدا کنندگان مستمر "با سابقه حداقل دوبار اهدا در سال" و باسابقه به صورت همیشگی و دایمی باشد.

همچنین شیوع گسترده ویروس کرونا و ایجاد نگرانی های زیاد در جامعه، یکی از دلایل جدی در کاهش آمارهای حضور و اهدای خون مردم است، اما اهدا کنندگان خون اطمینان داشته باشند که مراکز اهدای خون به دلیل رعایت شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی در بالاترین سطح سلامت قرار دارد و به همین دلیل با اعتماد کامل برای اهدای خون مراجعه کنند.

اکنون در کشور سالانه بیش از دو میلیون و یکصد هزار نفر به صورت کاملا داوطلبانه خون اهدا می کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.