اعتراض اعضای هیات مدیره انجمن های علمی گروه پزشکی به روند بررسی صلاحیت نامزدهای عضویت در هئیت مدیره های سازمان نظام پزشکی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اعضای هئیت مدیره انجمن های علمی گروه پزشکی ایران در نامه ای خطاب به عبدالحسین روح الامینی از روند بررسی صلاحیت داوطلبان حضور در انتخابات هیأت مدیره نظام پزشکی در تهران و شهرستان‌ها و اخبار نگران کننده درخصوص عدم احراز صلاحیت چهره های شناخته شده جامعه پزشکی و نیز نحوه تماس با داوطلبان رد صلاحیت شده و برخی مذاکرات غیر معمول با کاندیداها و ترغیب به انصراف برای کم کردن هزینه رد صلاحیت افراد، بدعتی در بررسی صلاحیت‌های این دوره بوده است, اعتراض کردند. متن کامل نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر روح الامینی، رئیس محترم هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات سازمان نظام پزشکی
اعضای محترم هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات سازمان نظام پزشکی 

با سلام و احترام

سازمان نظام پزشکی یکی از بزرگ‌ترین و مؤثرترین نهادهای صنفی و غیر دولتی بوده که در راستای تلاش برای پیشبرد و اصلاح امور پزشکی، حمایت از حقوق متقابل پزشک و بیمار و نیز تنظیم روابط شاغلین حرف پزشکی با دستگاه‌های مرتبط بر اساس قانون تشکیل شده است.

متأسفانه اخبار نگران‌کننده‌ای از روند بررسی صلاحیت داوطلبان حضور در انتخابات هیأت مدیره نظام پزشکی در تهران و شهرستان‌ها که بعضاً شامل رؤسای انجمن‌های علمی بزرگ و معتبر کشور و شخصیت‌های برجسته جامعه پزشکی هستند، به گوش می‌رسد.

نحوه تماس با داوطلبان رد صلاحیت شده و برخی مذاکرات غیر معمول با کاندیداها و ترغیب به انصراف برای کم کردن هزینه رد صلاحیت افراد، بدعتی در بررسی صلاحیت‌های این دوره بوده است.

مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی با اعلام نگرانی از روند فوق و تأکید بر رعایت مبنای قانونی و حقوق افراد داوطلب، از هیأت مرکزی نظارت انتظار دارد تا با تجدیدنظر در شیوه بررسی‌های انجام شده در احراز صلاحیت داوطلبان عضویت در هیأت‌های مدیره نظام پزشکی، نسبت به احقاق حقوق تضییع شده و تکریم شأن و منزلت اعضای جامعه پزشکی عنایت ویژه مبذول نمایند.

لازم به ذکر است که با توجه به تأخیر صورت گرفته در اعلام نتایج اولیه بررسی صلاحیت‌ها ضروریست برای امکان بررسی مجدد و منصفانه، زمان تجدیدنظر در آن هیأت محترم تمدید گردد.

امید است با درایت و بررسی بسیط و عادلانه آن هیأت محترم شاهد انتخاباتی جامع و شامل اکثریت اعضای محترم جامعه پزشکی و تقویت بنیادهای مدنی و صنفی کشور باشیم.

اعضای هیأت مدیره مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران

1- دکتر ایرج فاضل
2- دکتر محمدرضا ظفرقندی
3- دکتر علی نوبخت
4- دکتر سیدجلیل حسینی
5- دکتر علی تاجرنیا
6- محمدرضا اسدی
7- دکتر بهروز برومند
8- دکتر محمد بیات
9- دکتر محمدتقی جغتایی
10- دکتر سیداحمد جلیلی
11- دکتر شهریار خاقانی
12- دکتر ناهید خداکرمی
13- دکتر سیدحمید خویی
|14- دکتر محمدجواد رسایی
15- دکتر بابک زمانی
16- دکتر امید سبزواری
17- دکتر علیرضا سلیمی
18- دکتر محمود شیرزاد
19- دکتر عبدالرسول صداقت
20- دکتر بیژن صدری‌زاده
21- دکتر کاظم عباسیون
22- دکتر مسعود فلاحی
23- دکتر محمدعلی محسنی‌بندپی
24- دکتر فاطمه نعمت‌الهی
25- دکتر محمد وجگانی
26- دکتر کورش هلاکویی نائینی
روابط عمومی سازمان نظام پزشکی

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.