رشد ۵۰ پله‌ای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در رتبه بندی لایدن
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، نظام رتبه بندی پژوهشی لایدن یکی از معتبرترین نظام های رتبه بندی بین المللی پژوهشی و وابسته به مرکز مطالعات علم و فناوری دانشگاه لایدن در هلند است. لایدن برای ششمین دوره متوالی به معرفی برترین دانشگاه های بین المللی پرداخته است.

در رتبه بندی سال ۲۰۲۱، لایدن هزار و ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان را شناسایی، ارزیابی و مورد رتبه بندی قرار داده است. مرجعیت و دیپلماسی علمی دو رکن اساسی این رتبه هستند.

این رتبه بندی دانشگاه های جهان را بر اساس الگوریتم های بسیار پیشرفته نسبت به سایر روش های رتبه بندی دانشگاه های جهان و نیز اصول علمی و شاخص های پیشرفته علم سنجی، تاثیر استنادی و همکاری علمی و بر پایه آثار پژوهشی نمایه شده در پایگاه استنادی علوم تامسون رویترز ارزشیابی و رتبه بندی می کند.

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نخستین بار در سال ۲۰۱۵ در این رتبه بندی قرار گرفت. مقایسه عملکرد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در رتبه بندی منتشره سال ۲۰۲۱ لایدن نشان از رشد عملکرد پژوهشی دانشگاه دارد.

افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در این خصوص با اشاره به اینکه لایدن یکی از کیفی ترین نظام های رتبه بندی در دنیاست گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از نظر شاخص مرجعیت علمی و میزان همکاری های بین المللی بعد از دانشگاه علوم پزشکی تهران، رتبه دوم را در میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور کسب کرده است، در این رتبه بندی، رتبه کلی دانشگاه در دنیا با ۵۰ پله رشد به ۴۷۶ رسیده که برای اولین بار رتبه زیر ۵۰۰ را کسب کرده است. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.