آزمون ارتقاء و گواهینامه دستیاری پزشکی به هیچ عنوان لغو نخواهد شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، این داوطلبان در نامه خود عنوان کردند اکنون که در پیک پنجم بیماری کرونا ویروس هستیم طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزاری آزمون های حضوری در وضعیت قرمز ممنوع است اما در اقدامی عجیب معاونت آموزشی وزارت بهداشت سعی در برگزاری آزمون ارتقاء دستیاران تخصصی در تاریخ ۱۸ تیر ماه هستند.

انتظار می رود در وزارت خانه ای که متولی تامین سلامت جامعه است سلامت دستیاران تخصصی را حایز اهمیت دانسته و آنها را فدای این چنین تصمیمات نکنند.

در نامه این داوطلبان آمده است:
می دانیم به علت قرمز شدن شهر تهران بسیاری ار آزمون ها مانند آزمون زبان و آزمون دانشگاه آزاد را کنسل و حتی بازار نیز تعطیل شده است چرا که  سلامتی مردم از کاسبی کردن آنان، برای مسئولان مهم تر بوده است. اما وزیر  بهداشت و معاون آموزشی این وزارت خانه اصرار دارند تا صبح جمعه در شهر قرمز تهران، پزشکانی را که دمخور مریضان کرونایی بوده اند را در یک جا جمع کنند و دستیارانی که تعداد تقریبا زیادی از آنها یا واکسن دریافت نکرده اند "زیرا اختیاری بوده است" یا دوز دوم واکسن به آنها نرسیده است، آزمون برگزار کنند.

این داوطلبان تاکید کردند بسیاری از داوطلبان فوق مادران باردار و شیرده بودند که به هیچ عنوان واکسن دریافت نکردند، بی گمان برگزاری این آزمون موجب شیوع بیشتر بیماری تاثیرات منفی برای خانواده های پزشکان خواهد شد.

سعید هاشمی نظری رییس مرکز سنجش آموزش وزارت بهداشت در پاسخ به اعتراض داوطلبان آزمون ارتقاء و گواهینامه دستیاری پزشکی با تاکید بر اینکه این آزمون به هیچ عنوان لغو نخواهد شد گفت: بالای ۸۰ درصد داوطلبان این آزمون واکسن کرونا ویروس دریافت کردند بنابراین به عفونت کرونا مبتلا نمی شوند، داوطلبان آزمون فوق دستیارانی هستند که همیشه در محیط بیمارستانی حضور دارند. بنابراین حضور آنها در مراکز آزمون خطری را متوجه آنها نخواهند کرد چرا که بیماری در این محیط وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد خطری از نظر ویروس کرونا داوطلبان آزمون ارتقاء و گواهینامه تخصصی را تهدید کند در محیط بیمارستان که حضور دارند بیشتر آنها را در معرض ویروس قرار می دهد تا محیط آزمون. بنابراین این آزمون ریسک افزوده ای برای آنها ایجاد نخواهد کرد و آزمون در تاریخ مقرر برگزار می شود.

به گزارش ایسنا چندی پیش نیز تعدادی از داوطلبان آزمون ارتقاء و گواهینامه پزشکی با برگزاری تجمعات مختلف خواستاری لغو این آزمون بودند که علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت در پاسخ به درخواست برخی از داوطلبان آزمون ارتقاء دستیاری تخصصی مبنی بر تاخیر زمان برگزاری این آزمون گفت: برگزاری این آزمون دغدغه ذهنی تعدادی از داوطلبان شده است، تصمیم ما این است که این آزمون برای داوطلبان یک آزمون ساده و متناسب با شرایط فعلی باشد و قول می دهیم میزان قبولی داوطلبان در این آزمون حداقل معادل سال های گذشته باشد، رویکرد فوق به عنوان یک اصل در تمامی مراحل طراحی، تصحیح و اعلام نمرات آزمون ارتقاء دستیاری مد نظر قرار خواهد گرفت اما اینکه امتحان لغو شود بیشتر از همه خود داوطلبان متضرر خواهند شد.

وی افزود: سال گذشته به دلیل عدم برگزاری آزمون ارتقاء دستیاری با شرایط مصوبه قانونی برگزاری آزمون، همه داوطلبان به صورت قبولی مشروط هستند و همه داوطلبان باید هر دو ارتقاء را با هم شرکت کنند و حذف این موضوع به این معنا است که داوطلبان بطور سال قبولی مشروط خواهند داشت که هم طبق قوانین، مقررات و ضوابط امکان آن وجود ندارد. حتی اگر به صورت فوری مصوبه ای برای این امکان گرفته شود ما در سال آینده باید داوطلبان سه ارتقاء را همزمان با یکدیگر آزمون بدهند که این به زیان داوطلبان خواهد شد.

به گزارش ایسنا معاون آموزشی وزارت بهداشت در چایان تاکید کرد: داوطلبانی که امتحان گواهینامه را باید بدهند بدانند جدا شدن این آزمون از برد که شهریور ماه برگزار می شود به نفع داوطلبان است چرا که هم درجه دشواری آزمون ها متفاوت خواهد شد و هم اینکه تکلیف داوطلبان سریعتر روشن خواهد شد، با توجه به توضیحات فوق آزمون ارتقاء دستیاری در امتحانات درون بخشی داوطلبان نقش کلیدی در نمره نهایی خواهد داشت.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.