ویروس دلتا کرونا بیشتر از کرونای انگلیسی در کشور شیوع پیدا کرده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عاطفه عابدینی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس جهش یافته دلتا کرونا در کشور گفت: در حال حاضر ویروس جهش یافته دلتا کرونا گونه ی غالب ویروس در کشور است و متاسفانه شیوع این نوع واریانت از جنوب کشور شناسایی شده است.

وی افزود: امروزه بیش از ۹۲ کشور دنیا درگیر مبارزه با ویروس جهش یافته دلتا کرونا هستند و این موج بیماری ویروس دلتا کرونا در دنیا نگران کننده شده است، میزان سرایت پذیری و انتقال بیماری این نوع واریانت بیشتر از ویروس کرونای انگلیسی است.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا ادامه داد: در حال حاضر میزان موارد سرپایی و بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی در کشور افزایش پیدا کرده است. شیوع ویروس دلتا کرونا در شهرستان های کرمان، هرمزگان، بوشهر و حتی سیستان و بلوچستان شروع شده است.

عابدینی گفت: در مراکز درمانی و بیمارستان ها تخت های بستری موقت را راه اندازی کرده ایم که بیماران پس از ویزیت و دریافت داروهای ضد ویروسی برای استراحت به منزل می روند و این طرح باعث شده تا تخت های کمی اشغال شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان اضافه کرد: تجربه ای که از پیک های قبلی و به خصوص پیک چهارم کسب کرد ایم باعث شده تا وضعیت کشور بهتر از گذشته باشد، در حال حاضر هیچ مشکلی در زمینه داروی بیماران کرونایی در کشور وجود ندارد و داروها تحت پوشش بیمه قرار دارند و قسمت عمده هزینه ها را بیمه پرداخت می کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.